TRUCKS

Marcos Weingaertner Ivar Sahlén
2024-02-15
Tehnologie și inovație Eficiența utilizării combustibilului
Authors
Marcos Weingaertner
Product Manager
Ivar Sahlén
Chief Project Manager

Mai mult cuplu și mai multă putere pentru Volvo FH16 – iată noul motor D17

În cazul celor mai solicitante activități din industria transportului rutier, puterea și cuplul fac toată diferența. Acesta este motivul pentru care Volvo Trucks a dezvoltat noul motor D17. Cu până la 780 CP și 3.800 Nm, acesta este cel mai puternic motor proiectat vreodată de Volvo Trucks. Este conceput cu scopul de a gestiona cu ușurință cele mai grele încărcături, oferind în același timp un nivel excelent de productivitate și durabilitate.

Noul motor de la Volvo Trucks, D17, cu o capacitate mai mare (17 litri), oferă un nivel mai mare de putere și cuplu, pentru cei mai exigenți clienți și cele mai solicitante activități de transport. Puterea frânei de motor pe întregul interval de viteze este fără precedent, iar capacitatea de reacție a motorului este remarcabilă, permițând schimbarea rapidă a treptelor de viteză. Toate acestea au ca rezultat cea mai bună manevrabilitate din clasă. Proprietarii de camioane vor aprecia, de asemenea, eficiența îmbunătățită a consumului de combustibil și sarcina utilă mai mare.

 

Motorul D17 este disponibil pe cea mai recentă versiune a modelului Volvo FH16 și pe noul model Volvo FH16 Aero. Combinația dintre calitatea superioară a cabinei și motorul D17 transformă aceste modele în soluția ideală pentru cele mai dificile activități.

 

„Clienții care aleg acest motor vor simți pur și simplu diferența atunci când vor conduce acest camion. De asemenea, cred că vor simți o diferență în ceea ce privește îmbunătățirea productivității și economia de combustibil. Este un motor care are un mare potențial de creștere a performanțelor și a profitabilității activităților de transport rutier, reducând în același timp și emisiile de CO2”, spune Marcos Weingaertner, manager de produs la Volvo Trucks.

Cum să generați mai multă energie, cu mai puțin combustibil

Motorul D17 este rezultatul competențelor tehnologice din cadrul companiei Volvo Trucks. Obiectivul a fost de a dezvolta un motor care să îndeplinească cele mai înalte cerințe în materie de putere, cuplu, frână de motor și eficiență energetică. Totuși, am fost nevoiți să îl facem ușor și foarte receptiv. Ivar Sahlén, manager principal de proiect în cadrul Volvo Group Trucks Technology Powertrain, ne explică de ce:

 

„Atunci când vă deplasați în rampă pe porțiuni abrupte, cu încărcături maxime, pe un drum dificil în zona unei mine, într-o pădure sau pe autostradă, ultimul lucru pe care vi-l doriți este să rămâneți blocat”, spune el. „În astfel de situații, puterea de tracțiune și schimbarea rapidă a treptelor de viteză sunt extrem de importante pentru a vă duce activitatea la bun sfârșit. De aceea, ne-am concentrat toate eforturile pentru a face lanțul cinematic D17 puternic, fiabil și receptiv. Veți simți că puteți avea încredere în mașină.”

 

Puterea și eficiența consumului de combustibil în ceea ce privește motorul D17 este rezultatul mai multor îmbunătățiri. Inginerii Volvo au căutat toate modalitățile posibile de a reduce fricțiunea internă, generând în același timp puterea într-un mod mai eficient.

 

Iată câteva dintre soluțiile tehnice care îi conferă motorului D17 numeroasele calități:

 

  • Cilindree de 17,3 litri.
  • Un nou turbocompresor eficient care sporește capacitatea de reacție a motorului și experiența de rulare.
  • Design inovator al pistonului ondulat brevetat de către Volvo Trucks, care optimizează combustia și reduce emisiile.
  • Presiunea de vârf crescută în cilindru, ce permite o putere de ieșire mai mare.
  • Designul nou al injectoarelor, care asigură cea mai bună economie de combustibil.
  • Piese mobile îmbunătățite și optimizate pentru a reduce fricțiunea.
  • O cutie de viteze actualizată, ce poate gestiona nivelul mare de putere și cuplu.

Ce industrii vor beneficia cel mai mult de motorul D17?

Segmentele și activitățile de transport unde puterea și cuplul motorului D17 vor aduce cele mai multe beneficii sunt:

  • Construcții grele
    Proiecte mari în domeniul construcțiilor sau mine, unde productivitatea ridicată este esențială. Puterea și cuplul sunt în prim-plan.
  • Transport de cherestea
    În țări precum Suedia, Finlanda și Norvegia, încărcături uriașe de cherestea sunt transportate în mod regulat din păduri către fabricile de prelucrare sau porturi. Drumurile sunt adesea accidentate, iar combinația dintre puterea mare a motorului și performanța frânei de motor va spori productivitatea.
  • Transporturi grele
    Atunci când transportați echipamente de mari dimensiuni, cum ar fi utilaje grele și palete de turbine de eoliene, aveți nevoie de un camion cu un lanț cinematic capabil de un cuplu mare în care să puteți avea încredere în orice situație.
  • Autotrenuri de mare tonaj și de cursă lungă
    Combinațiile mai lungi, precum cele întâlnite în Australia, care se deplasează cu 90 – 100 km/h sau care transportă cel puțin 220 de tone, au nevoie de lanțuri cinematice fiabile și puternice. În plus, în cazul transporturilor de mare tonaj și de cursă lungă în condiții topografice dificile, Volvo FH16 Aero cu motorul D17 asigură un nivel bun în ceea ce privește viteza medie și productivitatea.
     

Pentru a satisface nevoile diferiților clienți din cadrul fiecărui segment, motorul D17 este disponibil în trei versiuni diferite:

 

  • 780 CP și 3.800 Nm
  • 700 CP și 3.400 Nm
  • 600 CP și 3.000 Nm
„Clienții care aleg acest motor vor simți pur și simplu diferența atunci când vor conduce acest camion. Este un motor care are un mare potențial de îmbunătățire a performanțelor și a profitabilității activităților de transport rutier, reducând în același timp și emisiile de CO2”.

Puternic, dar cu un impact redus asupra mediului

Există alternative fără combustibili fosili disponibile pentru clienții noștri. Toate nivelurile de putere sunt certificate pentru a funcționa cu HVO obținut din resurse regenerabile. Versiunea de 700 CP este, de asemenea, certificată pentru a funcționa cu biodiesel 100% (B100), care va fi disponibil în al patrulea trimestru al anului 2024.
 

În ceea ce privește sustenabilitatea, Marcos Weingaertner subliniază că eficiența energetică a motorului D17 și capacitatea acestuia de a funcționa cu HVO și B100 le va oferi clienților șansa de a-și reduce amprenta asupra mediului în cadrul operațiunilor desfășurate.
 

„HVO și biodiesel B100 sunt combustibili regenerabili obținuți 100% din surse regenerabile, cum ar fi deșeurile alimentare sau uleiurile vegetale. Alimentarea cu HVO sau B100 reduce semnificativ emisiile de carbon”, spune el.

„Inginerii noștri au făcut o treabă cu adevărat excelentă, axându-se pe toate detaliile importante privind dezvoltarea motorului”, spune Ivar Sahlén. „Motorul a fost supus unor teste amănunțite în situații reale, iar rapoartele șoferilor confirmă fiabilitatea și performanța motorului D17”.
 

Tot ce trebuie să știți despre cele mai puternice camioane de mare tonaj de până acum: Volvo FH16 și Volvo FH16 Aero.
 

De asemenea, puteți citi mai multe despre designul aerodinamic unic al modelului Volvo FH16 Aero aici, inclusiv:

  • Cum stabilește acesta noi standarde în ceea ce privește eficiența energetică și aerodinamica.
  • Cum a fost posibilă crearea acestuia prin intermediul ingineriei avansate și al noii legislații.
  • Ce se mai poate adăuga pentru o creștere și mai mare a eficienței energetice.