TRUCKS

Testează dacă camioanele electrice sunt pentru tine?

Robert Celec
2024-07-15
Tehnologie și inovație Electromobilitate Combustibili alternativi
Author
Robert Celec
Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks

Baterii mai bune, intervale extinse, mai multe stații de încărcare și cerințe crescute pentru zero emisii: Tendințele industriei punctează către o tranziție continuă la camioane electrice. Acum este momentul ca fiecare companie să se întrebe și să se testezi: Electricul este încă o opțiune viabilă?

În doar câțiva ani, autonomia unui camion electric de putere medie s-a dublat, de la aproximativ 200 km la până la 450 km astăzi.
 

În același timp, numărul stațiilor publice de încărcare este în creștere în multe țări; sunt adesea disponibile subvenții guvernamentale și stimulente pentru investiții în combustibili alternativi; iar tehnologia cu baterii continuă să se îmbunătățească. Cu fiecare progres, camioanele electrice pot deveni viabile pentru mai multe afaceri.
 

Începând cu iunie 2024, camioanele electrice Volvo au fost vândute în 45 de țări de pe șase continente, care au parcurs împreună peste 80 de milioane de kilometri.  
 

Testează dacă
poți începe trecerea la camioane electrice?

Iată câteva întrebări și considerații cheie care vă pot ajuta în procesul de evaluare:

Dacă răspunsul este „da”, atunci trecerea la electric ar trebui să fie relativ simplă și directă. O încărcare peste noapte ar trebui să fie suficientă pentru ca un camion electric în funcționare urbană să își termine operațiunile zilnice înainte de a se întoarce la depozitul său. În timpul transportului regional, ar putea fi necesară încărcarea suplimentară

Cu toate acestea, chiar dacă răspunsul este „nu”, poate fi totuși posibilă utilizarea unui camion electric dacă o oportunitate de încărcare suplimentară poate fi folosită. fi implementat în camion's traseu. De exemplu, 45 de minute de încărcare în timpul unei pauze a șoferului – în funcție de puterea de încărcare disponibilă – pot fi suficiente pentru a extinde autonomia unui camion la 500-600 km pe zi.

Având propria infrastructură de încărcare, puteți să reîncărcați complet un vehicul peste noapte și, în funcție de apropierea de traseu, să încărcați și în timpul zilei.

 

De exemplu, cu două încărcătoare rapide la depozitul său, firma suedeză transport Mattson Åkeri poate opera o combinație de până la 74 de tone brute greutate, timp de până la 12 ore pe zi, încărcarea realizându-se în timpul pauzei șoferului.

Numărul de stații publice de încărcare potrivite pentru camioanele grele este încă redus ca număr. Cu toate acestea, în multe țări rețeaua crește rapid.

Doar un singur punct de încărcare plasat strategic vă poate extinde în mod semnificativ gama camion. Căutați puncte de încărcare de-a lungul rutelor dvs. comune și sprijin la curent cu evoluțiile locale. De exemplu, contactând cel mai apropiat dealer Volvo Trucks pentru sfaturi și actualizări.

Dacă nu există stații de încărcare publice direct pe traseu sau amplasate convenabil atunci când trebuie să reîncărcați, acest lucru poate fi remediat schimbând traseu?

 

Planificarea traseu nu poate fi doar o strategie importantă pentru a permite electrificarea, ci poate ajuta și operațiunile marcă mai eficiente.

 

De exemplu, deoarece recuperarea energiei pe pante de coborâre sau în timpul frânării este o modalitate eficientă de a extinde raza de acțiune a unui camion electric, unele companii își rearanjează traseele pentru a capta cât mai multă energie cinetică. De exemplu, prin programarea ultimei opriri în vârful unui deal. Câștigurile sunt și mai mari dacă camion este încărcat complet.

 

Aflați mai multe despre traseu planificarea sau alte modalități prin care vă puteți adapta afacerea pentru camioanele electrice

Momentul optim pentru a reîncărca un camion electric este atunci când acesta este deja staționat, cum ar fi încărcarea sau în timpul unei pauze a șoferului. Dacă puteți implementa încărcarea în timpul unor astfel de opriri, puteți extinde raza de acțiune a unui camion electric fără a pierde productivitatea.

 

O bună planificare traseu vă poate ajuta și vă poate permite să coordonați o pauză a șoferului cu o oprire la stație de încărcare. De asemenea, merită explorată colaborarea cu clienții și partenerii pentru a asigura încărcătoarele la punctele de livrare.

Cele mai ușoare segmente de tranziție la camioanele electrice sunt cele care implică de obicei deplasarea pe rute regulate. Ele oferă predictibilitate și face mai ușoara implementarea unei soluții de încărcare atunci când știți exact unde și când se va opri vehicul.

 

Colectarea deșeurilor și distribuția urbană sunt exemple bune. Cu toate acestea, distribuția regională și pe distanțe lungi poate fi deservită și cu camioane electrice dacă puteți stabili pe traseu opririle pentru încărcare.

 

De exemplu, firma suedeză transport Börje Jönsson Group a reușit să opereze un camion electric pentru aproape 1000 km pe zi, șase zile pe săptămână, timp de doi ani, acoperind un distanță total de 500.000 km.

Cu adăugarea unui singur încărcător rapid, camioanele electrice care operează în zone restrânse, cum ar fi mine, porturi sau șantiere, pot funcționa în jurul ceas.

Compania de transport și logistică DFDS a folosit cu succes camioane electrice în porturile din Europa și este set să
extinde parc auto de camioane electrice la 225 de vehicule .

Un număr tot mai mare de orașe și municipalități din întreaga lume creează zone cu emisii zero și scăzute, care vor restricționa sever – sau chiar vor interzice definitiv – camioanele cu motor diesel.

Unele orașe mari, cum ar fi Paris, Atena, Madrid, Rotterdam și Stockholm, intenționează să
interzice vehiculele diesel în centrele lor încă din 2025. Dacă camioanele dvs. operează în orice astfel de zone, o tranziție la electrificare ar putea fi cea mai simplă soluție pentru a vă menține afacerea.

În Europa, America de Nord și Asia, guvernele oferă o serie de subvenții și stimulente pentru a încuraja companiile transport să investească în camioane electrice.

 

Există 16 țări din UE care oferă în prezent o anumită formă de stimulent pentru cumpărare pentru a ajuta la subvenționarea costului unui camion electric. De exemplu, în Finlanda, guvernul oferă stimulente de achiziție între €6,000 și €50,000 euro. În afara Europei, programul Stimulente pentru vehicule cu emisii zero (iMHZEV) din Canada oferă stimulente de până la 200.000 USD per vehicul. Acestea sunt doar două exemple notabile, cu multe alte programe disponibile pe alte piețe.

Peste 5.000 de companii la nivel global și-au setat propriile obiective bazate pe știință pentru reducerea emisiilor de carbon – dintre care mai mult de jumătate includ un angajament pentru a ajunge la net zero emisii. 

Pentru a reuși, mulți dintre ei vor avea nevoie de transport cu zero emisii în lanțurile lor de aprovizionare. Verificați ce obiective au clienții dvs. - și clienții potențiali. În următorii ani, capacitatea de a oferi transport cu emisii zero ar putea fi un aspect decisiv în câștigarea unui contract de transport.

Sursa de electricitate folosită pentru alimentarea unui camion electric este o parte vitală a evaluării ciclului de viață (LCA). Dacă aveți acces la electricitate din surse regenerabile (eoliană, solară sau hidroenergetică), puteți maximiza beneficiile ecologice ale unui camion electric și puteți oferi clienților zero emisii de la puț la roată. În mod alternativ, multe companii își instalează propriile panouri solare pentru a asigura energie ieftină și regenerabilă pentru flotele lor.

În timp ce prețul de achiziție al unui camion electric este încă incontestabil mai mare decât echivalentul său diesel, costul total de proprietate (TCO) s-ar putea dovedi a fi mult mai favorabil.

Odată ce luați în considerare consumul mai mic, precum și orice subvenții aplicabile, este absolut posibil ca un camion electric să fie mai rentabil decât motorina.

Camioanele electrice pot acoperi o gamă mult mai largă de rute și aplicații decât își dau seama mulți oameni.”

„Camioanele electrice pot acoperi deja o gamă mai largă de rute și aplicații decât își dau seama mulți oameni”, spune Robert Celec, Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks. „Vedem din ce în ce mai mult că autocamioanele electrice sunt folosite pentru a parcurge distanțe mai mari, care operează pe durate mai lungi și care transportă sarcini  grele.”

 

Dacă doriți să aflați mai multe despre camioanele electrice, ați putea fi interesat să citiți:

 

Articole similare