Eficiență energetică optimizată, vizibilitate mai mare și o experiență a șoferului îmbunătățită – toate, oferite de inovațiile dezvăluite de Volvo Trucks pe 29 ianuarie. Îmbunătățirea acestor caracteristici importante promite avantaje semnificative pentru sectorul transporturilor, pentru șoferi și pentru societate, în ansamblu. Iată o prezentare generală a celor mai importante noutăți.
Cea mai recentă lansare de camioane și inovații Volvo Trucks marchează una dintre cele mai extinse implementări pentru segmentul vehiculelor grele din ultimii ani. Aceasta cuprinde totul, de la designul exterior și aerodinamică până la inovații tehnologice menite să sporească eficiența energetică și siguranța. În lansare este inclus un nou motor D17 pentru Volvo FH16 și Volvo FH16 Aero, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și având o putere și un cuplu impresionante. Noile produse și caracteristici sunt concepute pentru a răspunde nevoilor și dorințelor societății, companiilor de transport și șoferilor.
Iată lista celor mai importante noutăți:
„Este incredibil de satisfăcător faptul că le putem oferi clienților noștri o gamă atât de impresionantă de inovații și noutăți. Acesta este un pas semnificativ pentru îmbunătățirea eficienței energetice și reducerea amprentei de carbon. De asemenea, îmbunătățim siguranța, datorită vizibilității mai bune oferite de sistemul de monitorizare cu camere video, care înlocuiește oglinzile tradiționale. În plus, le oferim șoferilor un mediu de lucru mai bun. Sunt convins că toate acestea vor fi în beneficiul industriei, dar și al societății, în general”, spune Tomas Thuresson, Commercialization Manager New Offer la Volvo Trucks.
Cea mai proeminentă inovație este cabina aerodinamică nouă, care poate fi văzută pe Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero. Datorită modificărilor din Directiva Uniunii Europene privind greutatea și dimensiunile, partea frontală a cabinei a fost extinsă, pentru reducerea rezistenței la înaintare. În plus, designul cabinei a fost îmbunătățit în cele mai mici detalii, pentru o aerodinamică optimă.
„Reducerea rezistenței la înaintare duce la creșterea eficienței energetice, indiferent dacă lanțul cinematic este diesel, pe gaz sau electric. La rândul său, acest lucru se traduce prin reducerea emisiilor de CO2, precum și a costurilor pentru client. Acesta este un progres semnificativ pentru operatorii de transport”, spune Mattias Ahlberg, Total Offer Intro Manager la Volvo Trucks.
Pentru a afla mai multe și pentru a vedea noile Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero în acțiune, vizionați acest film despre întreaga gamă.
O altă schimbare majoră este adoptarea de către Volvo Trucks a unui sistem de monitorizare cu camere video pentru a înlocui oglinzile tradiționale. Acest sistem oferă câteva avantaje esențiale:
„Este un sistem extrem de capabil și vreau să subliniez faptul că mult apreciata noastră cameră video montată pe oglinda din dreapta este disponibilă și cu această configurație, poziționată lângă camera retrovizoare de pe aceeași aripă”, spune Mattias Ahlberg.
Sistemul de monitorizare cu camere video este disponibil pentru toate modelele de cabină, cu excepția celor cu plafon foarte jos sau cu clasificare FLADR. Aici puteți găsi mai multe informații despre diferențele dintre un sistem de monitorizare cu camere video și oglinzile laterale tradiționale.
Înlocuirea oglinzilor laterale cu sistemul de monitorizare cu camere video contribuie la îmbunătățirea aerodinamicii, precum și a vizibilității.
Toate cabinele au primit îmbunătățiri privind aerodinamica, atât vizibile, cât și invizibile. Aceste îmbunătățiri includ reducerea spațiilor și îmbunătățirea etanșărilor dintre componentele cabinei, pentru asigurarea unui flux de aer mai bun. Și zona de deasupra parbrizului a fost optimizată, pentru o rezistență minimă la înaintare.
„În concluzie, am făcut numeroase îmbunătățiri mici, datorită cărora cabinele sunt mai aerodinamice. De asemenea, întregul iluminat a fost modernizat, fiind asigurat acum doar de lămpi LED. Pentru un aspect mai contemporan, am oferit siglei Volvo un design complet nou și mai curat, care se aliniază cu estetica generală”, spune Tomas Thuresson.
Designul exterior modernizat și viziunea noastră avangardistă se reflectă și în interiorul camionului. Accentul aici este pe crearea unui mediu de lucru și de viață mai bun pentru șoferi.
Deoarece Directiva Uniunii Europene privind greutatea și dimensiunile actualizată permite cabine mai lungi, cu un design aerodinamic, acum este legală utilizarea Globetrotter XXL Volvo pe drumurile europene. Aceasta înseamnă că Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero cu Globetrotter XXL pot fi utilizate în toate segmentele de transport din Europa, fără a fi afectată capacitatea de încărcare. Indiferent dacă transportați cherestea, ciment sau mașini, vă puteți bucura de o cabină cu mai mult spațiu interior și o cușetă mai lată.
„Acesta este un avantaj real pentru șoferii care petrec perioade îndelungate pe șosea”, spune Mattias Ahlberg.
„Este incredibil de satisfăcător faptul că le putem oferi clienților noștri o gamă atât de impresionantă de inovații și noutăți. Acesta este un pas semnificativ pentru îmbunătățirea eficienței energetice și reducerea amprentei de carbon.”
O altă îmbunătățire semnificativă în segmentul transportului de mare tonaj este introducerea noului motor de 17 litri. Fiind cel mai puternic motor fabricat vreodată de Volvo, oferă până la 780 CP și un cuplu de 3.800 Nm.
„Acest motor este de ultimă generație în ceea ce privește tehnologia. Este eficient energetic și are un răspuns rapid, greutate mai mică, productivitate înaltă și o performanță îmbunătățită a frânei de motor. Datorită cuplului său mare, șoferii pot menține treptele de viteză superioare mai mult timp, economisind astfel combustibil. Acest lucru aduce beneficii mediului, lăsând, de asemenea, clienții cu mai mulți bani în buzunare”, spune Tomas Thuresson.
Noul motor este disponibil în trei versiuni:
Alte noutăți orientate către experiența șoferului includ îmbunătățiri aduse sistemului I-See, care este acum și mai eficient. A fost actualizat pentru a adapta viteza vehiculului la curbe, la sensurile giratorii și la limitatoarele de viteză. Astfel, experiența condusului se va îmbunătăți, iar controlul vitezei de croazieră va putea fi utilizat mai frecvent.
„Scopul este ca șoferii să poată utiliza pilotul automat pentru o parte mai semnificativă a traseului lor. Acest lucru duce la îmbunătățirea experienței șoferului, precum și la reducerea consumului de energie și a emisiilor de carbon. În același timp, șoferii se bucură de o zi de lucru mai confortabilă, datorită funcțiilor care le oferă suport și le simplifică sarcinile”, spune Tomas Thuresson.
Per total, aceste inovații oferă un mare potențial pentru îndeplinirea obiectivelor privind sustenabilitatea și creșterea siguranței în industria transporturilor, precum și pentru atragerea și păstrarea șoferilor.