TRUCKS

Mattias Ahlberg Tomas Thuresson
2024-01-29
Tehnologie și inovație
Authors
Mattias Ahlberg
Total Offer Intro Manager
Tomas Thuresson
Commercialization Manager New Offer

Noi camioane și caracteristici Volvo Trucks – tot ceea ce trebuie să știți

Eficiență energetică optimizată, vizibilitate mai mare și o experiență a șoferului îmbunătățită – toate, oferite de inovațiile dezvăluite de Volvo Trucks pe 29 ianuarie. Îmbunătățirea acestor caracteristici importante promite avantaje semnificative pentru sectorul transporturilor, pentru șoferi și pentru societate, în ansamblu. Iată o prezentare generală a celor mai importante noutăți.
 

Cea mai recentă lansare de camioane și inovații Volvo Trucks marchează una dintre cele mai extinse implementări pentru segmentul vehiculelor grele din ultimii ani. Aceasta cuprinde totul, de la designul exterior și aerodinamică până la inovații tehnologice menite să sporească eficiența energetică și siguranța. În lansare este inclus un nou motor D17 pentru Volvo FH16 și Volvo FH16 Aero, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și având o putere și un cuplu impresionante. Noile produse și caracteristici sunt concepute pentru a răspunde nevoilor și dorințelor societății, companiilor de transport și șoferilor. 
 

Iată lista celor mai importante noutăți:  

  1. Noua cabină aerodinamică – pentru Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero
  2. Sistemul de monitorizare cu camere video – disponibil pe majoritatea modelelor de camioane
  3. Îmbunătățiri aerodinamice la toate cabinele
  4. Sistem audio îmbunătățit și alte modernizări în interior   
  5. Volvo FH Aero cu Globetrotter XXL disponibilă pentru toate segmentele de transport din Europa  
  6. Motor nou, cu până la 780 CP și cuplu de 3.800 Nm, pentru Volvo FH16 și FH16 Aero.
  7. Funcția de economisire a combustibilului I-See este acum și mai bună
     

„Este incredibil de satisfăcător faptul că le putem oferi clienților noștri o gamă atât de impresionantă de inovații și noutăți. Acesta este un pas semnificativ pentru îmbunătățirea eficienței energetice și reducerea amprentei de carbon. De asemenea, îmbunătățim siguranța, datorită vizibilității mai bune oferite de sistemul de monitorizare cu camere video, care înlocuiește oglinzile tradiționale. În plus, le oferim șoferilor un mediu de lucru mai bun. Sunt convins că toate acestea vor fi în beneficiul industriei, dar și al societății, în general”, spune Tomas Thuresson, Commercialization Manager New Offer la Volvo Trucks.
 

Noua cabină aerodinamică, eficientă din punct de vedere energetic

Cea mai proeminentă inovație este cabina aerodinamică nouă, care poate fi văzută pe Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero. Datorită modificărilor din Directiva Uniunii Europene privind greutatea și dimensiunile, partea frontală a cabinei a fost extinsă, pentru reducerea rezistenței la înaintare. În plus, designul cabinei a fost îmbunătățit în cele mai mici detalii, pentru o aerodinamică optimă.
 

„Reducerea rezistenței la înaintare duce la creșterea eficienței energetice, indiferent dacă lanțul cinematic este diesel, pe gaz sau electric. La rândul său, acest lucru se traduce prin reducerea emisiilor de CO2, precum și a costurilor pentru client. Acesta este un progres semnificativ pentru operatorii de transport”, spune Mattias Ahlberg, Total Offer Intro Manager la Volvo Trucks.    
 

Pentru a afla mai multe și pentru a vedea noile Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero în acțiune, vizionați acest film despre întreaga gamă.

Cum se va îmbunătăți condusul datorită sistemului de monitorizare cu camere video Volvo Trucks

O altă schimbare majoră este adoptarea de către Volvo Trucks a unui sistem de monitorizare cu camere video pentru a înlocui oglinzile tradiționale. Acest sistem oferă câteva avantaje esențiale:

 

  • camere video amplasate pe aripi, pentru o rezistență minimă la înaintare în comparație cu oglinzile tradiționale; 
  • vizibilitate directă îmbunătățită, fără obstrucționarea câmpului vizual la oglinzile convenționale;
  • ploaia și murdăria de pe geamul lateral nu mai afectează vizibilitatea în retrovizor;
  • Mărirea câmpului vizual îl ajută pe șofer să manevreze camionul în siguranță, oferindu-i mai multe informații despre traficul din jur; 
  • liniile de la capătul remorcii din vederea retrovizoare principală ajută șoferul, în special atunci când schimbă banda de rulare;
  • vizibilitate mai bună pe timp de noapte, datorită tehnologiei cu infraroșu.
  • Pentru sporirea securității șoferului, sistemul poate fi activat de la panoul de comandă de lângă cușetă, atunci când vehiculul este parcat, pentru monitorizarea activității din jur. 
     

„Este un sistem extrem de capabil și vreau să subliniez faptul că mult apreciata noastră cameră video montată pe oglinda din dreapta este disponibilă și cu această configurație, poziționată lângă camera retrovizoare de pe aceeași aripă”, spune Mattias Ahlberg.
 

Sistemul de monitorizare cu camere video este disponibil pentru toate modelele de cabină, cu excepția celor cu plafon foarte jos sau cu clasificare FLADR. Aici puteți găsi mai multe informații despre diferențele dintre un sistem de monitorizare cu camere video și oglinzile laterale tradiționale.

 

Înlocuirea oglinzilor laterale cu sistemul de monitorizare cu camere video contribuie la îmbunătățirea aerodinamicii, precum și a vizibilității.

De ce sunt micile îmbunătățiri atât de importante

Toate cabinele au primit îmbunătățiri privind aerodinamica, atât vizibile, cât și invizibile. Aceste îmbunătățiri includ reducerea spațiilor și îmbunătățirea etanșărilor dintre componentele cabinei, pentru asigurarea unui flux de aer mai bun. Și zona de deasupra parbrizului a fost optimizată, pentru o rezistență minimă la înaintare. 
 

„În concluzie, am făcut numeroase îmbunătățiri mici, datorită cărora cabinele sunt mai aerodinamice. De asemenea, întregul iluminat a fost modernizat, fiind asigurat acum doar de lămpi LED. Pentru un aspect mai contemporan, am oferit siglei Volvo un design complet nou și mai curat, care se aliniază cu estetica generală”, spune Tomas Thuresson.
 

Dar îmbunătățirile din interior?

Designul exterior modernizat și viziunea noastră avangardistă se reflectă și în interiorul camionului. Accentul aici este pe crearea unui mediu de lucru și de viață mai bun pentru șoferi.
 

  • Un sistem audio rafinat, pentru o experiență îmbunătățită, cu amplificatoare și subwoofere opționale. 
  • O interfață actualizată în afișajul secundar, care permite vizualizări personalizate.
  • Un număr mai mare de prize (USB-C) pentru încărcarea dispozitivelor, cum ar fi telefoanele mobile, tabletele etc. 
  • Un nou cuptor cu microunde, frumos integrat în polița frontală, pentru o accesibilitate îmbunătățită.
  • Ecranele sistemului de monitorizare cu camere video amplasate lângă stâlpul față, pentru optimizarea vizibilității directe.
  • O nouă telecomandă cu cheie, cu funcție de controlare a luminii încorporată.
     

Va fi disponibilă Globetrotter XXL pentru mai multe segmente?

Deoarece Directiva Uniunii Europene privind greutatea și dimensiunile actualizată permite cabine mai lungi, cu un design aerodinamic, acum este legală utilizarea Globetrotter XXL Volvo pe drumurile europene. Aceasta înseamnă că Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero cu Globetrotter XXL pot fi utilizate în toate segmentele de transport din Europa, fără a fi afectată capacitatea de încărcare. Indiferent dacă transportați cherestea, ciment sau mașini, vă puteți bucura de o cabină cu mai mult spațiu interior și o cușetă mai lată. 

„Acesta este un avantaj real pentru șoferii care petrec perioade îndelungate pe șosea”, spune Mattias Ahlberg.

Mattias Ahlberg, Total Offer Intro Manager la Volvo Trucks și Tomas Thuresson, Commercialization Manager New Offer, Volvo Trucks.
„Este incredibil de satisfăcător faptul că le putem oferi clienților noștri o gamă atât de impresionantă de inovații și noutăți. Acesta este un pas semnificativ pentru îmbunătățirea eficienței energetice și reducerea amprentei de carbon.”

Mai multă putere și mai mult cuplu pentru segmentul transportului de mare tonaj

O altă îmbunătățire semnificativă în segmentul transportului de mare tonaj este introducerea noului motor de 17 litri. Fiind cel mai puternic motor fabricat vreodată de Volvo, oferă până la 780 CP și un cuplu de 3.800 Nm.
 

„Acest motor este de ultimă generație în ceea ce privește tehnologia. Este eficient energetic și are un răspuns rapid, greutate mai mică, productivitate înaltă și o performanță îmbunătățită a frânei de motor. Datorită cuplului său mare, șoferii pot menține treptele de viteză superioare mai mult timp, economisind astfel combustibil. Acest lucru aduce beneficii mediului, lăsând, de asemenea, clienții cu mai mulți bani în buzunare”, spune Tomas Thuresson.

 

Noul motor este disponibil în trei versiuni:

  • 600 CP și 3.000 Nm
  • 700 CP și 3.400 Nm
  • 780 CP și 3.800 Nm
Noul motor de 17 litri – cel mai puternic fabricat vreodată de Volvo Trucks – oferă până la 780 CP și un cuplu de 3.800 Nm.

Experiență îmbunătățită a șoferului, cu I-See 

Alte noutăți orientate către experiența șoferului includ îmbunătățiri aduse sistemului I-See, care este acum și mai eficient. A fost actualizat pentru a adapta viteza vehiculului la curbe, la sensurile giratorii și la limitatoarele de viteză. Astfel, experiența condusului se va îmbunătăți, iar controlul vitezei de croazieră va putea fi utilizat mai frecvent.  

„Scopul este ca șoferii să poată utiliza pilotul automat pentru o parte mai semnificativă a traseului lor. Acest lucru duce la îmbunătățirea experienței șoferului, precum și la reducerea consumului de energie și a emisiilor de carbon. În același timp, șoferii se bucură de o zi de lucru mai confortabilă, datorită funcțiilor care le oferă suport și le simplifică sarcinile”, spune Tomas Thuresson.  

Per total, aceste inovații oferă un mare potențial pentru îndeplinirea obiectivelor privind sustenabilitatea și creșterea siguranței în industria transporturilor, precum și pentru atragerea și păstrarea șoferilor.

Doriți să aflați mai multe? Vă invităm să ne cunoașteți camioanele și să aflați cum le adaptăm nevoilor dvs.