TRUCKS

5 moduri de a investi într-un camion electric

2024-09-11
Durabilitate Electromobilitate

Pentru multe companii, prețul de achiziție al unui camion electric cu baterie încă poate fi prohibitiv. Vestea bună este că există mai multe moduri de a reduce costurile și de a face camioanele electrice mai accesibile.

Deși prețul camioanelor electrice pare să fie într-o continuă scădere, realitatea este că, pentru multe companii, rămân mult prea scumpe față de camioanele diesel. Totuși, nu trebuie să conteze doar prețul de achiziție.  
 

Există și alți factori care afectează rentabilitatea unui camion electric și măsuri pe care companiile le pot lua pentru ca aceste vehicule să devină viabile din punct de vedere financiar.

1. Ați calculat costul total de proprietate (TCO)?


Ca prim pas, determinați costul real de proprietate al unui camion electric. Unul dintre cele mai mari avantaje este rentabilitatea și, în funcție de prețul motorinei și al electricității de pe piață, sumele economisite astfel pot egala prețul de achiziție mai mare. În general, cu cât kilometrajul unui camion este mai mare, cu atât va avea un impact mai pozitiv asupra TCO.
 

În plus, în timp ce costurile de service și întreținere sunt în prezent la egalitate pentru camioanele electrice și cele diesel, pe termen lung, se preconizează că acestea vor scădea în cazul camioanelor electrice. Acest lucru se datorează faptului că sistemele de transmisie electrice constau din mai puține piese mobile în comparație cu motoarele cu ardere internă, ceea ce înseamnă mai puțină uzură a componentelor.
 

„Când calculați întregul cost de exploatare pentru un camion electric, v-ar putea surprinde cât de viabilă este, de fapt, soluția electrică pentru activitatea viitoare a companiei dvs.”, spune Johan Larsson, vicepreședinte pentru electromobilitate al Volvo Trucks. „Chiar dacă un camion electric nu este rentabil momentan, parametrii care intră în calculul costului total de exploatare a acestuia se îmbunătățesc constant.”

Aflați mai multe despre cum schimbă combustibilii alternativi costul total de exploatare al unui camion

2. Există scutiri de taxe sau stimulente guvernamentale pe care le puteți utiliza? 

În multe țări, guvernele oferă stimulente și subvenții pentru a ajuta companiile să investească în camioane electrice. De exemplu, guvernul francez oferă bonusuri ecologice pentru a stimula achiziționarea de vehicule electrice. Guvernul australian a extins Fondul pentru combustibilii viitorului pentru a include subvenții menite să sprijine electrificarea vehiculelor de cursă lungă și de mare tonaj.
 

În alte țări, guvernele penalizează, în schimb, utilizarea combustibililor fosili prin introducerea taxelor de drum bazate pe emisiile de CO2, cum ar fi sistemul de taxare rutieră MAUT actualizat din Germania. Multe alte țări din UE urmează acum acest exemplu, introducând propriile taxe de drum bazate pe CO2 .
 

„Stimulentele sunt utile pe piețe aflate la începutul drumului către electrificare, deoarece pot contribui la progresul în direcția corectă”, spune Johan. „Dar, odată ce volumele cresc, este posibil ca guvernele să se orienteze către soluții bazate pe taxe care pedepsesc utilizarea combustibililor fosili. În orice caz, astfel de inițiative vor contribui la creșterea rentabilității camioanelor electrice în comparație cu cele diesel.”

Dacă sunteți printre primii care au adoptat un parc auto electric, puteți profita la maximum de aceste noi oportunități.”

3. Ce opțiuni de finanțare aveți?

Trecerea de la motorină la alimentarea electrică modifică multe dintre elementele economice ale deținerii camioanelor, ceea ce afectează și opțiunile de finanțare.
 

Un furnizor de servicii financiare cu experiență vă poate ajuta să înțelegeți complexitatea deținerii unui camion electric. De la opțiunile tradiționale de finanțare sau de leasing până la modele mai flexibile ca serviciu, puteți alege din numeroase modalități de achiziționare a unui camion electric pe cea optimă pentru compania dvs. În plus, colaborând cu un partener informat, aveți certitudinea că orice stimulente guvernamentale disponibile sunt integrate în planul de finanțare ales și că primiți sprijin pentru infrastructura de încărcare și alte nevoi unice ale vehiculelor electrice.
 

Aflați mai multe despre soluțiile de electromobilitate de la Volvo Financial Services.
 

4. Puteți colabora cu alții și împărți costurile investiției?

Deoarece multe companii de transport și mulți transportatori se confruntă cu provocări similare, poate că există oportunități de colaborare la nivelul soluțiilor? În unele cazuri, companiile concurente au investit împreună în huburi de încărcare, pentru a împărți costurile de investiție.
 

De exemplu, compania olandeză de transport Millenaar & van Schaik a investit în două stații de încărcare: una la sediul central și cealaltă la unul dintre punctele sale de lucru, în timp ce clientul său a investit în WattHub, cea mai mare stație de încărcare rapidă pentru camioane din lume. Astfel, șoferii pot rezerva sloturi de încărcare garantate, cu viteze de încărcare de până la 250 kW, folosind electricitate produsă 100% în mod sustenabil.
 

Alte companii au putut, de asemenea, să colaboreze cu furnizorii locali de energie, încheind acorduri privind costuri mai mici și/sau fixe pentru electricitate.
 

5. Deținerea unui camion electric deschide noi oportunități de afaceri?

 În multe piețe, deținerea unui parc auto de camioane electrice reprezintă un imens avantaj competitiv. Autoritățile locale și marii clienți de servicii de transport solicită tot mai mult vehicule cu emisii zero, iar aceasta reprezintă o oportunitate uriașă. De exemplu, H. van Wijk Transport a început tranziția la camioanele electrice când a văzut că transportul cu emisii zero era din ce în ce mai solicitat, iar la scurt timp după aceea a câștigat o licitație amplă cu municipalitatea orașului Amsterdam.
 

Camioanele electrice pot fi folosite și tot mai numeroasele zone cu emisii scăzute (LEZ) sau zone cu emisii zero (ZEZ) create în orașe din întreaga lume. Se estimează că vor exista peste 500 de LEZ-uri în Europa până în 2025. Între timp, multe orașe intenționează să interzică motorina în centrele lor, inclusiv Stockholm, Paris, Atena, Madrid și Londra.
 

„Vehiculele electrice au acces în zonele respective și pot îndeplini sarcini care se atribuie tot mai puțin camioanelor diesel convenționale”, spune Johan. „Pot fi folosite în zone rezidențiale și în zone cu zgomot redus, precum și pentru livrări pe timpul nopții. Dacă sunteți printre primii care au adoptat un parc auto electric, puteți profita la maximum de aceste noi oportunități.”
 

Aflați mai multe despre camioanele electrice și despre modul în care le puteți exploata optim pentru afacerea dvs.:

Articole conexe