Componentele esențiale ale automatizării

Automatizarea deschide rapid ușile spre soluțiile noi de transport extrem de avansate, care, până de curând, erau pur și simplu de neconceput. Cu toate acestea, cea mai mare parte a tehnologiei care face posibile aceste idei este deja disponibilă în prezent.
Autocamionul automatizat de colectare a deșeurilor menajere

Elementele esențiale, precum direcția dinamică Volvo, avertizarea de coliziune cu frână de urgență, controlul adaptiv al vitezei de croazieră și I-Shift, deschid drumul către soluțiile de transport avansate, precum autocamioanele automatizate de colectare a deșeurilor menajere.

De la exploatarea minieră și gestionarea deșeurilor din Suedia până la recoltarea trestiei de zahăr în Brazilia, Volvo Trucks explorează diferitele posibilități create de automatizare. Fie că este vorba de un autocamion de colectare a deșeurilor pe pilot automat sau de un autocamion care rulează în convoi, în fiecare caz automatizarea este, în mare măsură, posibilă prin factori-cheie cum ar fi Direcția Dinamică Volvo, avertizarea de coliziune cu frână de urgență, controlul activ al vitezei de croazieră, I-Shift și diferiți senzori. Unele dintre aceste caracteristici sunt disponibile astăzi în mod standard la noile modele Volvo Trucks. Deși acestea nu au fost dezvoltate având în vedere automatizarea, fiecare dintre ele are potențialul de a susține automatizarea. Pe lângă elementele de sprijin, nu mai este nevoie decât de senzori (cum ar fi radarul, sistemul lidar, camera și antena) și de un software nou, astfel încât să devină posibilă soluția de automatizare completă.

1. Unitatea de comandă
Software-ul este elementul-cheie care asigură funcționarea în tandem a tuturor acestor componente. Toate informațiile provenite de la senzorii și antenele autocamionului sunt colectate la nivelul unității de control, unde sunt procesate și analizate. Instrucțiunile sunt transmise apoi către diferitele componente automate ale autocamionului.

2. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră
Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) menține o viteză setată anterior, care se reglează automat în raport cu vehiculul din față. Funcționează prin intermediul unui radar care monitorizează traficul din fața vehiculului. Același sistem este folosit și în rularea în convoi, pentru a se asigura că fiecare vehicul menține viteza corectă și o distanță sigură față de vehiculul din față.

3. Antena
Pentru comunicarea de la un vehicul la altul (utilizată în rularea în convoi), comunicarea între vehicul și infrastructură și cartografierea GPS (utilizată în autocamioanele autonome de recoltare a trestiei de zahăr), este necesară o antenă pentru recepționarea și transmiterea informațiilor.

4. Avertizarea de coliziune cu frână de urgență
Sistemul de avertizare de coliziune cu frână de urgență îl va avertiza pe șofer cu privire la posibilele coliziuni cu vehiculele din față și va activa automat frânele în cazul unei coliziuni iminente. Sunt folosite o cameră și un radar pentru a identifica obiectele aflate în fața autocamionului și pentru a măsura viteza și distanța. Același sistem este utilizat în cazul vehiculelor automatizate produse de Volvo Trucks, pentru a garanta faptul că nu se vor produce coliziuni.

5. Senzorii
Pentru orice vehicul automatizat, senzorii sunt necesari pentru a monitoriza zona din jurul camionului atât în ceea ce privește obiectele staționare, cât și cele aflate în mișcare. Numărul senzorilor și localizarea acestora depind de aplicația autocamionului, dar în toate cazurile, scopul lor este de a furniza informații către procesorul principal, pentru a susține mai buna înțelegere a situației vehiculului.

6. Direcția dinamică Volvo
Scopul principal al Direcției Dinamice Volvo (VDS) este de a diminua solicitarea șoferului prin minimizarea efortului fizic necesar pentru a conduce un autocamion. Acest lucru se poate obține prin montarea unui motor electric în partea superioară a casetei de direcție. Aceeași tehnologie VDS este folosită și pentru automatizarea manevrării volanului la autocamioanele care rulează pe pilot automat.

7. I-Shift
Sistemul avansat de transmisie automatizată Volvo Trucks asigură faptul că autocamionul rulează întotdeauna la treapta de viteză corectă. După evaluarea unor factori importanți precum viteza vehiculului și gradul de înclinare a drumului, acesta calculează și selectează rapid cea mai bună treaptă de viteză pentru rularea eficientă a autocamionului. În cazul vehiculelor automatizate, sistemul I-Shift continuă să deservească această funcție importantă.

Conținut asociat

Related News

Modul în care șoferii pot beneficia de avantajele Direcției dinamice Volvo

Stabilitate perfectă la viteze mari, control total la viteze mici și tensiune considerabil redusă asupra mușchilor și articulațiilor. De la lansarea sistemului VDS (Direcție dinamică Volvo) în 2013, acesta a schimbat fundamental comportamentul de ...

Frâna de urgență – un sistem care poate salva vieți

Avertizarea de coliziune cu frânare de urgență este rezultatul activității de pionierat al Volvo Trucks în ceea ce privește sistemele de siguranță activă. În cele ce urmează, vom arunca o privire asupra tehnologiei din spatele sistemului frânei de ...

Viziunea Volvo Trucks despre automatizare

Activitatea de pionierat a companiei Volvo în ceea ce privește automatizarea camioanelor a început cu mai bine de douăzeci de ani în urmă. Dat fiind că o gamă complexă de tehnologii noi continuă să susțină evoluția în domeniu, nevoile clienților ...

Filtrați articolele

5 true 5