Să ne depășim limitele

Noile modele VNL și VNR de la Volvo Trucks beneficiază de cele mai recente dotări în materie de tehnologie a vehiculului și de confort al șoferului. În plus, acestea sunt produse într-o fabrică ce impune standardul în privința grijii față de mediu.
În interiorul fabricii NRV

Odată cu producerea noilor modele Volvo VNL și VNR, New River Valley Plant a reușit să reducă emisiile de compuși organici volatili (COV) cu mai mult de 50%.

Patrick Collignon

În momentul elaborării acestui material, Patrick Collignon era vicepreședinte senior, Group Trucks Operations SUA, dar de atunci și până acum a ajuns să preia o poziție nouă în cadrul Grupului Volvo.

În ultimii cincisprezece ani, fabrica Volvo Trucks de la New River Valley a fost transformată într-un model de eficiență energetică și de gestionare responsabilă a deșeurilor. Clienții Volvo Trucks au luat notă de acest lucru – în special cei care au făcut din protecția mediului o prioritate în cadrul propriilor afaceri.

„Accentul pus pe eficiență și sustenabilitate este important pentru misiunea noastră de stimulare a dezvoltării soluțiilor de transport”, declară Patrick Collignon, senior vicepreședinte, Group Trucks Operations pentru producția din America de Nord și fostul director al fabricii NRV. „Tocmai de aceea, grija pentru mediul înconjurător este preluată de modelele noastre de management și de procesele de luare a deciziilor.”

Parcursul ecologic al NRV a început după ce un grup de angajați a identificat și a evaluat toate fluxurile de deșeuri lichide și solide provenite de la operațiunile din fabrică. Aceștia i-au încurajat pe angajați să recicleze cât mai multe deșeuri posibile pentru a reduce cantitatea expediată către depozitele de deșeuri din zonă.

Producția la NRV

În 2014, fabrica NRV și-a atins unul dintre obiectivele sale cele mai ambițioase: să treacă la electricitatea neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.



Segmentele de deșeuri care ocupă un volum mare, precum cartonul și plasticul, sunt compactate și ambalate la sediu, înainte de a fi trimise spre reciclare. Compostul alimentar a fost inițiat în multe domenii ale fabricii, iar cafenelele au trecut la plăci, pahare și ustensile reciclabile. În zona de producție, echipele separă cu succes materialele reciclabile în cadrul a 22 de fluxuri diferite de reciclare. De asemenea, solvenții de purjare a vopselei sunt recuperați, distilați și reconstituiți la specificațiile inițiale pentru reutilizarea lor în atelierul de vopsit.

Ulterior, în 2009, conducerea NRV a ridicat ștacheta.

„Prioritatea noastră imediată a fost reducerea amprentei de energie, așa că am participat la prima noastră vânătoare de comori de energie în acel an”, declară Collignon. „Cea mai bună formă de energie este energia de care nu ai nevoie și aceasta a fost o modalitate amuzantă de a determina pe toată lumea să se implice.”

Panouri solare

Au fost introduse panouri solare de-a lungul culoarului de acces dinspre intrarea principală a fabricii NRV.



Angajații au răspuns propunând sute de idei de economisire a energiei - de la soluții simple, cum ar fi oprirea iluminatului automatelor de vânzări la raționalizarea proceselor de asamblare. Au fost introduse panouri solare de-a lungul culoarului de acces dinspre intrarea principală. Noile ferestre au redus necesitatea luminii artificiale. Au fost instalate boilere pe bază de energie solară în câteva zone, cum ar fi spațiile de masă și vestiarele.

Toate aceste inițiative, dar și altele similare au făcut ca NRV să devină prima instituție din SUA care a obținut certificarea dublă de la principalele agenții globale și naționale pentru managementul resurselor de mediu: standardul ISO 50001 și recunoașterea la nivel de top de către programul de performanță energetică superioară al Departamentului de energie al SUA.

Pe lângă economia de energie, NRV este acum o unitate fără depozite de deșeuri. Aceasta înseamnă că 100% din deșeurile generate în producție sunt reciclate sau transformate în compost sau în energie electrică.

În 2014, fabrica și-a atins unul dintre obiectivele sale cele mai ambițioase: să treacă la electricitatea neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. Toată energia electrică de care are nevoie fabrica provine acum din gazul metan produs de către 13 depozite de deșeuri din zonă.

Panou de idei

Membrii echipei NRV sunt încurajați să prezinte idei de economisire a energiei ca parte a culturii lor de perfecționare continuă.

Împreună cu cabina este vopsit și un mic panou metalic, ceea ce reprezintă o componentă esențială a controlului de calitate. După finalizare, panoul este dus în atelierul de vopsitorie, unde este introdus într-un spectrofotometru, pentru a fi comparat cu culoarea vizată din baza de date principală. Dat fiind că numeroase culori și nuanțe seamănă între ele, ochiul omenesc poate rata cu ușurință o variație de altfel insesizabilă. Dacă spectrofotometrul depistează o anumită discrepanță, cabina revine pe linia de asamblare pentru a fi vopsită din nou.

„Trebuie să fim mereu dispuși să depășim limitele a ceea ce este posibil”, spune Collignon. „În același timp, trebuie să luăm în considerare impactul financiar și să recunoaștem că ceea ce funcționează într-o singură locație poate să nu reprezinte o opțiune viabilă în altă parte.”

Acțiunea în direcția unei eficiențe sporite la NRV este, de asemenea, evidentă la nivel de producție. Chiar în momentul oportun pentru noua producție VNL și VNR, fabrica a investit într-o tehnologie mai avansată de control al pulverizării vopselei, care nu necesită apă și care utilizează cu 60% mai puțină energie decât procesul anterior de vopsire. Calcarul sub formă de pudră captează vaporii – eliminând necesitatea tratării reziduurilor de vopsea– iar deșeurile de calcar sunt refolosite pentru producția de ciment. 

Odată cu noul atelier de vopsit și cu modificările introduse, emisiile de compuși organici volatili (COV) la nivel de autocamion au fost reduse cu mai mult de 50%. Noile tehnologii de pulverizare a vopselei au fost, de asemenea, incluse în noul atelier de vopsit, contribuind la reducerea cantității de vopsea folosită pentru fiecare cabină în parte.

Echipele de producție au profitat, de asemenea, de cele mai recente procese avansate de producție pentru a economisi timp și energie. NRV a introdus recent mai mult de 50 de roboți noi în atelierul de sudură a caroseriei și și-a extins operațiunea de imprimare 3D, care poate fabrica componente mult mai repede decât prin metoda de prelucrare a lor tradițională.

„Ne confruntăm cu provocări de nivel diferit în ceea ce privește energia”, susține Collignon. „Una dintre ele privește comportamentul uman, cum ar fi, de exemplu, stingerea luminii la ieșirea dintr-o încăpere sau faptul de a nu lăsa prea mult autocamionul să funcționeze la ralanti. Alta constă în analizarea proceselor de producție. Dacă un anumit proces este analizat din mai multe perspective, ai mai mulți oameni care să scoată în evidență anumite aspecte, deci va fi cu atât mai ușor să găsești soluții.”

Pentru a introduce o schimbare reală atunci când vine vorba de protecția mediului, aveți nevoie de un sprijin solid al managementului, de sistemele și tehnologia potrivită și de implicarea deplină a tuturor angajaților.

Patrick Collignon,

Group Trucks Operations SUA

Pentru a menține impulsul de reducere a consumului de energie, fabrica s-a alăturat programului „Economisirea energiei chiar acum”, al Departamentului de energie al SUA în 2011. Scopul a fost o reducere de 25% a energiei pentru o perioadă de 10 ani – un obiectiv pe care NRV l-a depășit după doar un an.

În prezent, angajații se concentrează pe noile obiective de mediu. Se caută o sursă de energie regenerabilă care să înlocuiască gazul natural folosit acum pentru încălzire. Echipa studiază, de asemenea, mijloacele de a genera energie la fața locului, ca o modalitate de a economisi costurile de energie.

„Pentru a introduce o schimbare reală atunci când vine vorba de protecția mediului, aveți nevoie de un sprijin solid al managementului, de sistemele și tehnologia potrivită și de implicarea deplină a tuturor angajaților”, spune Collignon. „Sunt mândru de ceea ce am reușit să realizăm și aștept cu nerăbdare următoarea etapă.”

Nota editorului Începând de la 1 octombrie, a fost creată o nouă structură de producție în America de Nord pentru a coordona manevrabilitatea și flexibilitatea în funcție de necesitățile locale. Franky Marchand, vicepreședinte al fabricii New River Valley, va raporta către echipa de management executiv a GTO și către vicepreședintele executiv, Jan Ohlsson. Patrick Collignon (în imagine) va prelua o nouă atribuție în cadrul Grupului Volvo.

New River Valley Plant

Reciclarea

NRV este acum o unitate fără depozite de deșeuri. Aceasta înseamnă că 100% din deșeurile generate în producție sunt reciclate sau transformate în compost sau în energie electrică.

Produce modelele VNL, VNR, VNX, VHD și VAH.
2.400 de angajați.
149.000 de metri pătrați / 1,6 milioane de picioare la pătrat sub acoperiș.
Utilizarea electricității neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon din 2014.
Statut de zero depozite de deșeuri din 2013.

Conținut asociat

Asamblarea unei cabine de autocamion Volvo

În linia de echipare a interioarelor cabinelor din fabrica Volvo Trucks din Tuve, Göteborg, aproximativ 900 de piese sunt asamblate pentru a crea o cabină completă pentru autocamionul Volvo – totul în șase ore....

Culori originale

În atelierul de vopsitorie de la Volvo Trucks, roboții complet automatizați lucrează cu o echipă de tehnicieni vopsitori ca să se asigure că fiecare cabină iese din atelier beneficiind de un finisaj atent realizat, la calitate optimă, și de o culoare ...

Locul unde motoarele prind viață

Vizitați fabrica de motoare Volvo de la Skövde, Suedia, locul în care sunt construite motoarele, și faceți cunoștință cu inginerii din spatele tehnologiei Euro 6....

Filtrați articolele

5 true 5