TRUCKS

Nu există o singură soluție cu aplicabilitate globală.

Trecerea la transporturile sustenabile reprezintă atât o oportunitate, cât și o provocare pentru industria de transport. Volvo Trucks lucrează în permanență la dezvoltarea unor noi tehnologii de creștere a eficienței energetice, impulsionând progresul în strânsă colaborare cu clienții.
Lars Mårtensson
Volvo Trucks produce camioane în fabrici care sunt neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon (CO₂). Reciclarea este un factor important al activității privind mediul, mai mult de 90% dintr-un camion putând fi reciclat – o proporție care oricum va crește.

Cum acționează Volvo Trucks pentru reducerea impactului industriei transporturilor asupra mediului?
„Trăim și lucrăm într-o perioadă de tranziție, când trecem de la deceniile dependenței de petrol la o societate care se bazează pe combustibili regenerabili. În calitate de producători de vehicule, lucrăm la dezvoltarea de noi tehnologii care sunt, astăzi, mai eficiente decât ieri din punctul de vedere al resurselor, în termenii întregului ciclu de viață al camionului. Acest lucru înseamnă că este tot mai important să dezvoltăm o colaborare strânsă nu doar între producătorii, distribuitorii și transportatorii de biocombustibili, ci și între aceștia și oamenii politici. De exemplu, colaborăm cu ONU pentru a veni cu recomandări care includ apeluri pentru creșterea fondurilor pentru dezvoltare internațională pentru o legislație care să sprijine inițiativele și suport pentru promovarea noilor tehnologii de transport.”

În ce tip de combustibili crede cel mai mult Volvo Trucks atunci când este vorba despre viitor?
„Nu credem că există o singură soluție cu aplicabilitate globală. Va trebui, în schimb, ca, în diferite momente, să găsim alternative sustenabile, în diferite părți ale lumii și pentru diferite categorii de utilizatori. De asemenea, există avantaje și dezavantaje pentru toate tipurile de combustibili. Este important să nu ne preocupăm doar de emisii în timpul condusului unui camion, ci și de ciclul de viață total. Acestea fiind spuse, există soluții pe care le considerăm deosebit de interesante pentru diferite segmente pe termen lung, precum vehiculele alimentate cu gaz și electrice.”

Va trebui ca, în diferite momente, să găsim alternative sustenabile, în diferite părți ale lumii și pentru diferite categorii de utilizatori.

De ce nu se fac investiții mai mari în energie electrică în ceea ce privește transportul de cursă lungă?
„La Volvo Trucks, în situația curentă, suntem foarte convinși în ceea ce privește electricitatea pentru rularea în oraș, deși electrificarea prezintă un potențial ridicat și pentru segmentul transportului de cursă lungă, dar într-o perspectivă mai îndepărtată. Transportul de cursă lungă pe deplin electrificat necesită alimentarea continuă cu energie, de exemplu, de la rețelele electrice de pe suprafața drumului, atunci când nu se pot folosi vehicule alimentate cu baterie pentru distanțe lungi. Deoarece rutele electrificate necesită investiții majore în infrastructură, este posibil ca această tendință să rămână una de viitor. În orice caz, facem tot felul de teste în această direcție. Avem nevoie de soluții alternative chiar și acum, iar gazul reprezintă o opțiune care contribuie la dezvoltarea rapidă a noilor produse ce oferă economii de mediu semnificative.”

Aveți în derulare implementări noi în domeniul alimentării cu gaz?
„În 2018 lansăm un nou camion cu gaz pentru transportul regional și de cursă lungă. Am reușit să creștem partea de alimentare cu gaz a camionului până la 90%, comparativ cu mai vechile modele de camioane cu gaz pentru EURO 5. Gazul lichid oferă, de asemenea, suficientă energie pentru a putea parcurge și până la 1.000 de kilometri între două alimentări ale rezervorului. Asta se datorează faptului că nu este vorba despre un sistem tradițional de aprindere a motorului cu gaz prin intermediul bujiilor, ci de un motor diesel în care gazul este aprins de o cantitate mică de combustibil diesel sau HVO. Acest lucru combină beneficiile ecologice ale biogazului în ceea ce privește performanța motorului, eficiența energetică și manevrabilitatea. Eu și colegii mei credem cu toată convingerea în utilizarea gazului metan pentru transportul de cursă lungă, situație în care combustibilul oferă posibilitatea unor economii de mediu substanțiale sub forma emisiilor reduse de carbon (CO₂), în paralel cu menținerea performanței.”

HVO

Un tip de combustibil diesel regenerabil obținut din uleiuri vegetale sau din grăsimi animale, care este identic din punct de vedere chimic cu combustibilul diesel fosil.

Gazul natural
Un gaz fosil care constă, în mare parte, din metan. Reduce emisiile de CO₂ cu până la 10-20% comparativ cu combustibilul diesel.

Gaz natural lichefiat (LNG)
Gazul natural lichefiat și biogazul lichefiat sunt gaze naturale sau biogaz care iau formă lichidă pentru transport sau stocare.

Biogaz
Un gaz regenerabil care constă, în mare parte, din metan. Obținut și de la instalațiile de epurare a apelor reziduale, dar și din deșeuri alimentare, gunoi de grajd și reziduuri organice. Acest fapt poate reduce impactul climatic cu până la 80%.

Electricitate regenerabilă
Electricitatea obținută din surse de energie care sunt rapid regenerabile și nelimitate. De exemplu, de la soare, vânt, biomasă și hidroenergie.