Accidentele în care un vehicul intră în coliziune cu un alt vehicul din spate sunt foarte frecvente. Asemenea accidente se produc, de regulă, când șoferul vehiculului din spate nu este atent la drum. Atunci când sunt implicate camioane, firește că este și mai periculos, din cauza dimensiunilor și greutății vehiculului.
Testarea continuă a sistemului frânei de urgență garantează faptul că autocamionul se poate opri sau poate preveni posibilele coliziuni și accidentările implicite. S-au realizat modificări pentru a ține pasul cu cerințele legale, dar este absolut esențială menținerea unei dedicări constante pentru a face ca toate mediile de trafic rutier în care sunt implicate camioane Volvo să rămână pe cât de sigure posibil.
1. Camera și radarul
Camera identifică distanța și tipul de obiect aflat în fața camionului. Radarul măsoară viteza cu care se mișcă obiectul din fața camionului și distanța până la obiectul respectiv. Este esențial ca șoferii să poată avea încredere în sistem și să nu primească prea multe alarme false, astfel încât camera și radarul funcționează împreună pentru a emite avertismente doar atunci când acest lucru este absolut necesar.
2. Fuziunea senzorilor
Fuziunea senzorilor se produce atunci când doi senzori (radarul și camera) oferă informații către un procesor, pentru o mai bună înțelegere a unei situații. Senzorii care acționează împreună sunt esențiali deoarece contribuie la deosebirea vehiculelor reale de obiectele care nu constituie o amenințare serioasă, precum o cutie de conserve, de pildă. La urma urmelor, distingem mai multe detalii cu ambii ochi decât cu unul singur.
3. Unitatea de comandă
Toate informațiile provenind de la camera video, de la radar, de la autocamion și de la șofer sunt colectate în unitatea de comandă. Software-ul analizează aceste informații și activează sistemul de avertizare, precum și sistemul de frânare a autocamionului, dacă un există riscul unui accident iminent.
4. Sistemul de frânare
Sistemul de frânare este activat atunci când șoferul nu a reacționat la avertismentele de coliziune. Mai întâi vehiculul frânează ușor, cutia de viteze este decuplată, iar camionul încetinește treptat. Sistemul de frânare este acum activ și, dacă pericolul este critic, autocamionul este frânat complet, iar luminile de frână încep să clipească. Frâna de mână este activată dacă șoferul nu a manifestat niciun fel de reacție.
Frâna de urgență reprezintă ultima fază în secvența de evenimente care se produc atunci când este activată avertizarea de coliziune cu frână de urgență.
Mai întâi este emis un semnal preliminar de avertisment dacă sistemul depistează faptul că autocamionul se află într-o situație periculoasă. Șoferul este avertizat printr-un semnal luminos de culoare ROȘIE, reflectat pe parbriz. Dacă tot nu se înregistrează nicio reacție din partea șoferului, semnalul este urmat de o lumină intermitentă și de un semnal de alarmă.
Este activată apoi frâna de urgență, dacă șoferul tot nu a reacționat la aceste avertismente.