25 inovații Volvo FH

Volvo FH a schimbat încă de la început perspectiva asupra viitorului. În 1993, s-a impus ca element inovator și continuă să deschidă drumuri noi în ceea ce privește confortul, stabilitatea, performanța și capacitatea de adaptare în activitate specifice șoferului. Vă prezentăm 25 dintre inovațiile și caracteristicile prin intermediul cărora s-a impus Volvo FH.
Autocamionul Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017)
Volvo Trucks se află mereu în căutarea unor modalități noi de sporire a eficienței și de introducere a unor soluții sustenabile. În 2017 a fost lansat autocamionul Volvo FH LNG. Un autocamion de mare tonaj care funcționează pe bază de gaz natural lichefiat sau de biogaz. Autocamioanele pot reduce emisiile de CO2 cu 20 până la 100 de procente. Acest aspect face posibilă, în continuare, diminuarea impactului climatic al operațiunilor regionale de mare tonaj și al transporturilor de cursă lungă.
 

Autocamionul Volvo FH testând o încărcătură grea


24: I-Shift cu trepte de forță (2016)

Cu noile trepte de viteză inferioare, autocamionul Volvo FH susține pornirea de pe loc cu sarcini și mai mari de pe suprafețe denivelate, ceea ce-i permite șoferului să ducă la bun sfârșit mai multe activități. Iar atunci când autocamionul rulează fără încărcătură, pe drumurile de întoarcere, se poate selecta mereu o treaptă de viteză care să micșoreze consumul de combustibil.

Volvo FH cu punte ridicată


23: Punte motoare tandem liftabilă (2015)

Punțile motoare produc fricțiune și rezistență la rulare – ceea ce crește cantitatea de combustibil pe care o consumați. Prin decuplarea și ridicarea punții motoare atunci când aceasta nu este necesară, consumul de combustibil poate fi redus cu până la 4% la drumul de întoarcere, cu o punte motoare ridicată. Această situație este ideală pentru șoferii care conduc o încărcătură foarte grea într-o direcție și fără încărcătură în cealaltă.

Volvo FH cu dublu ambreiaj


22: I-Shift Dual Clutch (2014)

Cu I-Shift Dual Clutch, Volvo FH este prevăzut cu transmisie specifică tehnologiei vehiculelor de curse. Acest lucru permite o rulare și mai lină, mai ales în pante.

Un șofer conducând un Volvo FH


21: Direcția Dinamică Volvo (2013)
Direcția Dinamică Volvo îi oferă șoferului o nouă experiență. Prin analizarea intenției șoferilor de 2.000 de ori pe secundă și prin compensarea condițiilor de teren și vânt, manevrarea volanului este mai puțin tensionată. Iar acest aspect reduce tensiunea resimțită de șoferi la nivelul spatelui și al gâtului. La viteze mari, Direcția Dinamică Volvo îi ajută pe șoferi să mențină stabilitatea vehiculului. Iar la manevre lente și delicate, sistemul oferă forță direcțională, indiferent de sarcină.

Volvo FH Generația IV


20: Generația IV (2012)

În 2012, a văzut lumina zilei noul Volvo FH. De data aceasta, autocamionul a fost prevăzut cu mai multe caracteristici care să-l ajute pe șofer. Spațiul cabinei a fost lărgit cu un metru cub, iar geamurile au fost și ele supradimensionate, pentru sporirea vizibilității. Manevrabilitatea a fost îmbunătățită printr-un șasiu rafinat.

Interiorul unui autocamion Volvo FH


19: I-Park Cool (2012)

Autocamionul Volvo FH reprezintă un spațiu de lucru complet. Și un spațiu de locuit pe măsură. Somnul de noapte confortabil este esențial pentru siguranța în trafic, iar prin soluția integrată de climatizare I-Park Cool, autocamioanele Volvo stabilesc un standard nou de păstrare a unei temperaturi optime – chiar și în cursul nopții.

Volvo FH în condiții de teren de munte


18: I-See (2012)
Prin intermediul software-ului I-See, autocamionul Volvo FH utilizează informațiile despre drumul parcurs. Software-ul utilizează aceste informații pentru a maximiza economiile de combustibil prin controlul inteligent al vitezei de croazieră pentru fiecare urcare sau curbă.

Volvo FH demonstrând avertizarea de coliziune


17: Avertizarea de coliziune cu frână de urgență (2012)

Autocamioanele Volvo FH garantează siguranța șoferilor încă din 1993. În 2012, Volvo Trucks a introdus avertizarea de coliziune cu frână de urgență. Aceasta este o caracteristică de siguranță activă care combină un radar și o cameră pentru a identifica vehiculele din fața autocamionului.

Volvo FH Generația III


16: FH Generația III (2008)

În 2008, autocamionul Volvo FH s-a bucurat de îmbunătățiri importante. Cabina a trecut printr-o operațiune de reproiectare interioară, impunând astfel un nou standard pentru confortul șoferului. Partea frontală a dobândit un nou aspect ușor recognoscibil printr-o grilă nouă, un parasolar și faruri.

Panoul de bord prevăzut cu DAS


15: Sistemul de avertizare a șoferului (2008)

Volvo Trucks garantează siguranța în trafic. În 2008, a fost introdus sistemul de avertizare șofer. Sistemul detectează toate acțiunile în neregulă din trafic. Dacă șoferul dă semne de oboseală, sistemul emite un avertisment sonor și un semnal vizual.

Butonul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare


14: Asistență pentru păstrarea benzii de rulare (2007)

Pentru a garanta siguranța șoferului, sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare urmărește marcajele de pe șosea cu ajutorul unei camere video și avertizează șoferul în cazul în care acesta involuntar părăsește banda sa de rulare.

 

Volvo FH în condiții de teren de munte


13: Frână de motor Volvo+ (2006)

Când a fost lansat Volvo FH în 1993, acesta era deja echipat cu frâna de motor Volvo era una dintre caracteristicile existente. În 2006, sistemul a cunoscut o îmbunătățire prin care puterea de frânare a crescut cu până la 25 de procente. Acest aspect facilitează rularea în pantă și reduce presiunea exercitată asupra frânelor de serviciu.

Volvo FH Generația II


12: FH Generația II (2001)

Odată cu a doua generație a autocamionului Volvo FH, s-a impus un nou standard în domeniu. Autocamionului care se bucura deja de succes i-au fost adăugate și mai multe caracteristici care îl transformau într-un mediu de lucru optim pentru șoferi și mai eficient pentru afacerea de transport. Cabina reproiectată prezenta o aerodinamică superioară. 

Ilustrație ESP Volvo FH


11: Programul electronic de stabilitate (2001)

În 2001, Volvo Trucks a introdus primul program de stabilitate la nivel mondial care gestionează combinațiile de autocamion și autotractor. În situații riscante, Programul electronic de stabilitate intervine instantaneu prin reducerea puterii motorului și prin aplicarea frânelor separat pe fiecare roată a autocamionului și a remorcii.

Testare de siguranță Volvo FH


10: Cabină prevăzută cu sistem de absorbție a energiei (2001)
Volvo Trucks găsește mereu modalități noi de sporire a siguranței. În cazul unei coliziuni, cabina prevăzută cu sistem de absorbție a energie transferă energia în spate – asigurând în interior un spațiu vital pentru supraviețuire.

Volvo I-Shift


9: I-Shift (2001)

În 2001, Volvo FH a fost prevăzut cu schimbătorul de viteze I-Shift. O revoluție în ceea ce privește transmisia. Era un sistem de transmisie construit exclusiv pentru schimbarea automată a treptelor de viteză, lucru pe care nimeni altcineva nu l-a mai făcut pentru autocamioane. Acesta îi oferea autocamionului Volvo FH un mare avantaj – acela de a-i permite șoferului să se concentreze asupra traficului, în paralel cu asigurarea unor performanțe optime pentru transportul pe distanțe lungi.

 

Disc de frână


8: Sistem de frânare controlat electronic cu discuri de frână (1999)

Performanța excelentă este importantă pentru toate componentele autocamionului. Cu discurile de frână cu EBS, Volvo FH a primit în 1999 un răspuns superior, deschizând în același timp, calea către noi caracteristici.

Testare de siguranță Volvo


7: Sistem de protecție anti-împănare față (1996)
Siguranța este importantă nu numai pentru persoanele din interiorul autocamionului. În cazul unei coliziuni cu un vehicul, Volvo FH este proiectat să absoarbă o parte din forță rulându-se înapoi sub autocamion. Volvo Trucks a introdus această caracteristică cu mult timp înainte de a fi obligatorie.

Testarea siguranței pentru airbag


6: Airbag (1995)

Volvo a fost primul producător de autocamioane grele din lume care a introdus, în anul 1995, airbagul pentru șofer.

Motorul D12


5: Motorul D12A (1993)

Cu motorul D12A, autocamionul Volvo FH a stabilit un punct de pornire extraordinar. Noul motor oferea performanță de excepție. Acesta dispunea de o unitate injector pe cilindru, de ax cu came în cap și de patru supape pe cilindru. Atunci când șoferii au început să-l testeze – motorul s-a dovedit a fi cu adevărat de excepție.

Volvo FH rulând în pantă în pădure


4: Frână de motor Volvo (1993)

Frâna de motor Volvo îi conferea autocamionului Volvo FH putere deosebită de frânare de la bun început. Reducerea presiunii exercitate asupra frânelor de serviciu – și susținerea unei viteze medii superioare pe terenurile deluroase, împreună cu siguranță sporită.

Testarea modelului Volvo FH în privința aerodinamicii


3: Aerodinamică (1993)

Ca niciun camion de până acum, Volvo FH a fost supus unor teste extinse în tuneluri de aer pentru a oferi o aerodinamică optimă. Acest aspect a facilitat o performanță excepțională și un consum mai mic de combustibil.

Interiorul unui autocamion Volvo FH


2: Cabina (1993)

Unul dintre principalele avantaje pe care le-a oferit Volvo FH la lansare a constat în centrarea sa pe șofer. Cabina a fost proiectată după nenumărate teste cu șoferi în carne și oase. Fiecare decizie a fost luată având în vedere nevoile acestora. Iar acest lucru a avut ca rezultat o cabină care a impresionat puternic piața. Volvo FH nu reprezenta doar un spațiu de lucru – acesta constituia și un spațiu de locuit.

Două Volvo FH


1: Șasiu (1993)

Când a fost creat autocamionul Volvo FH, acesta era parte componentă a unui plan mai amplu al Volvo Trucks. Unul dintre aspectele prin care Volvo FH s-a impus încă de la început l-a constituit noul șasiu. Acesta a fost conceput ca fiind baza pe care puteau construi toți ceilalți ingineri. Iar acest lucru conferea stabilitate și creativitate – dar a și pus bazele viitoarelor linii de autocamioane de succes.

Articole aferente

Modul în care șoferii pot beneficia de avantajele Direcției dinamice Volvo

Stabilitate perfectă la viteze mari, control total la viteze mici și tensiune considerabil redusă asupra mușchilor și articulațiilor. De la lansarea sistemului VDS (Direcție dinamică Volvo) în 2013, acesta a schimbat fundamental comportamentul de ...

Ambreiajul I-Shift Dual Clutch ajută compania italiană de transport Sartori să economisească combustibil pe drumurile de munte solicitante.

În regiunile deluroase din nordul Italiei, compania familială de transport Sartori Trasporti are nevoie de autovehicule care combină performanța superioară cu consumul redus de combustibil. Cu ajutorul Volvo FH cu I-Shift Dual Clutch, se poate să fi ...

Cu transmisia cu trepte de forță prin pădurile înghețate

Drumuri înghețate, deluroase și o masă totală de 76 de tone. Transportul cherestelei prin pădurile din Finlanda este o activitate solicitantă atât pentru șoferi, cât și pentru vehicule. Dar cu transmisia Volvo I-Shift cu trepte de forță, Saku ...