Orașele de mâine vor mai avea nevoie de autocamioane?

Urbanizarea nu-și încetinește ritmul, oraşele se dezvoltă peste tot în lume, iar nevoia de transport este în continuă creștere. În același timp, poluarea aerului și ambuteiajele reprezintă probleme majore. Nevoia pentru sisteme de transport mai curate şi mai eficiente este evidentă. Întrebarea este: Autocamioanele își vor mai găsi locul în orașele de mâine?
Autocamioanele Volvo în orașe

Populația lumii este în continuă creștere. Conform rapoartelor Organizației Națiunilor Unite, este de așteptat ca populația globală să crească de la 7 miliarde de oameni în 2014 până la aproximativ 9 miliarde de oameni până în 2050. Estimarile ONU arată că două treimi din populația planetei vor trăi în orașe până în 2050, comparativ cu puțin peste jumătate din populația actuală. Împreună cu urbanizarea, noile obiceiuri de consum, împreună cu creșterea comerțului electronic și livrările la domiciliu, vor avea, de asemenea, un impact semnificativ asupra nevoii societății de a beneficia de soluții eficiente de transport. 

„Pentru a depăși problemele legate de trafic care diminuează calitatea aerului, cum ar fi ambuteiajele și emisiile, trebuie să dăm dovadă de inteligență. Trebuie să gândim în termenii spațiului pe care transporturile noastre îl ocupă pe străzi și ai surselor de energie pe care le folosim”, spune Lars Mårtensson, directorul pe probleme ecologice și de inovație de la Volvo Trucks.

Unii oameni susțin că autocamioanele mai mici vor fi soluția pentru transporturile de distribuție în orașele viitorului, dar lucrurile nu sunt așa de simple, consideră Lars Mårtensson. 

„Acest aspect ar putea fi valabil pentru anumite regiuni. În general, însă, un autocamion încărcat la capacitate maximă constituie un mijloc de transport eficient din punctul de vedere al spațiului. De fapt, un autocamion de distribuție are o capacitate de încărcare de zece ori mai mare decât un autocamion mai mic.”  

Autocamioanele electrificate pot spori considerabil eficiența în transport. Nivelul lor redus de zgomot oferă posibilitatea de a efectua o gamă largă de activități în afara orelor de vârf, cum ar fi dimineața devreme, seara târziu sau chiar noaptea. Iar acest lucru reduce aglomerația pe șosele în timpul orelor de vârf din trafic. Un autocamion electric fără emisii poate fi utilizat în terminale interioare și zone protejate ecologic. 

„Dacă am putea realiza activități sporite de distribuție în afara orelor de vârf din trafic, în timpul zilei ar exista mai puține vehicule pe șosele și mai puține ambuteiaje – adică atunci când numărul celor care trebuie să folosească șoselele este oricum mare. Iar acest aspect este benefic și din perspectiva siguranței. Orașele de mâine vor trebui să utilizeze resurse precum energia, spațiul și timpul mai eficient decât o fac astăzi – iar autocamioanele electrificate pot contribui și mai mult la acest deziderat”, concluzionează Lars Mårtensson.

Articole aferente