Göteborg se ecologizează

În 2019, Volvo Trucks va începe să vândă autocamioane electrice în Europa. Dar încă din acest an, câteva autocamioane Volvo FL Electric vor rula pe străzile din orașul natal suedez al Volvo Trucks, din Göteborg – un oraș cu ambiții ecologice. Acestea se includ într-un plan de creare a unor noi tipuri de cartiere, făcând astfel orașul mai atractiv.
Volvo FL Electric în zona centrală din Göteborg

Volvo Trucks pune în funcțiune un autocamion de distribuție electrică pentru livrările de alimente în Göteborg, împreună cu firmele de transport TGM și Schenker.

Macaralele de construcții punctează linia orizontului în orașul natal al Volvo Trucks din Suedia, Göteborg. Orașul urmează să se extindă cu o treime până în 2035, iar multe zone din centrul orașului sunt reamenajate pentru a găzdui mai mulți oameni și mai multe străzi.

Această provocare nu este deloc unică pentru Göteborg. Se preconizează că aproximativ un miliard de oameni se vor muta în marile metropole ale lumii până în 2030. 

Pentru a crea spațiu pentru noii locuitori ai orașelor, Göteborg planifică o mulțime de cartiere noi, dens construite, cu utilizare mixtă, care combină spațiile de locuit cu birourile și magazinele. 

Peisajul urban din Göteborg

Göteborg speră să-și gestioneze populația în creștere, rămânând în același timp un loc atractiv pentru viața de zi cu zi și cu un impact minim asupra mediului.

Henrik Kant, directorul departamentului de planificare urbană din orașul Göteborg, speră că autocamioanele electrice vor juca un rol important în realizarea acestui tip de urbanism de succes și durabil. 

Henrik Kant

Henrik Kant, directorul departamentului de planificare din orașe, orașul Göteborg, consideră că autocamioanele electrice permit o planificare urbană diferită.

„Deoarece vehiculele electrice sunt mai silențioase și nu generează emisii, acestea ne permit o planificare urbană diferită. Tehnologia face posibile soluții noi: perioade mai puțin restrictive de livrare, de exemplu, sau rute de autobuz care să fie mai aproape de locuințele rezidențiale. Asta ne ajută să planificăm zone interdependente, cu funcționalitate mixtă.”

În rolul său anterior de coordonator al departamentului de apă și salubritate din Göteborg, Henrik Kant a pus în mișcare un întreg mecanism pentru a se asigura că autocamioanele electrice au devenit parte integrantă din strategia de salubritate a orașului. 

„Avem deja o politică de utilizare a autocamioanelor de colectare a deșeurilor cu conținut redus de poluanți, nefosili, în Göteborg. Autocamioanele din oraș rulează pe biogaz sau HVO, un combustibil din produsele secundare care rezultă din prelucrarea cărnii”, spune el. 

Autocamioanele electrice ne permit acum să facem un alt pas important în direcția cea bună pentru mediul urban. 

„Viziunea asupra orașului Göteborg este de a construi un oraș dens, ecologic. Trebuie să depunem eforturi pentru a reduce cât mai mult emisiile, mai ales în partea centrală a orașului. În același timp, putem reduce la minimum poluarea sonoră.”

Viziunea asupra orașului Göteborg este de a construi un oraș dens, ecologic. Trebuie să depunem eforturi pentru a reduce cât mai mult emisiile, mai ales în partea centrală a orașului.

Henrik Kant

Directorul departamentului de planificare din orașe, orașul Göteborg

Jonas Odermalm

Jonas Odermalm, Coordonatorul departamentului pentru strategia de produse Volvo FL și Volvo FE de la Volvo Trucks.

Cu câțiva ani în urmă, Göteborg a apelat la Volvo Trucks pentru a dezvolta un autocamion de electric de colectare a deșeurilor cu specificații stricte, care să îndeplinească cerințe privind traseul, topografia, viteza și capacitatea de încărcare. Printre specificații, autocamioanele trebuiau să transporte cinci tone, iar fiecare alimentare trebuia să susțină o zi întreagă de rulare. Acum este introdus autocamionul electric de colectare a deșeurilor. Dacă autocamionul are succes, orașul Göteborg speră să extindă schema.

Printre avantaje, Henrik Kant speră ca autocamioanele electrice să aibă ca rezultat un mediu de lucru mai bun pentru șoferi. 

„Angajații de la salubritate prezintă una dintre cele mai mari rate a riscului de accidentare profesională dintre toți angajații din țară. Soluțiile care le pot îmbunătăți mediul de lucru sunt, firește, un aspect pe care vrem să-l analizăm”, spune el.

În același timp, un alt autocamion Volvo electric va ajunge pe șosele anul acesta. Volvo Trucks pune în funcțiune un autocamion de distribuție electrică pentru livrările de alimente, împreună cu firmele de transport TGM și Schenker. 

„Autovehiculele electrice prezintă avantaje numeroase”, spune Jonas Odermalm, șef al departamentului pentru strategia de produse Volvo FL și Volvo FE de la Volvo Trucks. „Nu numai că au ca rezultat un nivel mai redus de poluare și că sunt mai silențioase, dar, din moment ce mai multe livrări pot fi făcute în afara orelor de vârf, vehiculele electrice sporesc productivitatea și precizia livrării prin reducerea timpului care trebuie petrecut în trafic.” 

Vehiculele electrice sporesc productivitatea și precizia livrării.

Jonas Odermalm

Șef al departamentului pentru strategia de produse Volvo FL și Volvo FE de la Volvo Trucks

Lars Mårtensson

Lars Mårtensson, Director pe probleme ecologice și de inovație, Volvo Trucks, consideră că electrificarea autocamioanelor se va impune tot mai mult ca o prioritate pentru multe orașe.

Dar punerea în funcțiune a unei flote de autocamioane electrice necesită mai mult decât autocamioane. 

„Vehiculele reprezintă doar o parte din ceea ce este necesar pentru electrificarea pe scară largă și pentru transportul durabil. Aceasta este, de asemenea, o problemă care presupune să ne asigurăm că sunt implementate reguli, stații de încărcare și elemente de infrastructură adecvate, astfel încât companiile să beneficieze de vehicule electrice. Clienții și orașele care investesc în această tehnologie trebuie, de asemenea, să se raporteze la sistemul de transport în mod holistic și să perceapă valoarea conferită mărcii proprii, calității vieții și mediului înconjurător.”

Orașul Göteborg speră să devină centrul de logistică al regiunii scandinave și se impune rapid un punct de testare de referință pentru noile soluții de transport.

Acesta are deja două rute de autobuz pe deplin electrificate, alături de o multitudine de vehicule hibride. Producătorii auto locali testează vehicule automatizate pe anumite rute și Göteborg se remarcă la nivel internațional prin construirea unei telecabine aeriene concepute pentru transportul a 4.000-6.000 de persoane pe oră în aglomerația din centrul orașului, ca parte a sistemului de transport public al orașului. 

Prin urmare, la ce se pot aștepta locuitorii de mâine ai orașului?

„Sper ca, până în 2035, să nu mai fie nevoie să ne concentram asupra poluării sonore sau asupra calității aerului, deoarece aceste probleme vor fi deja rezolvate în mare măsură”, spune Henrik Kant. 

Directorul Volvo Trucks pentru mediu și inovații, Lars Mårtensson, crede că soluțiile încercate în Göteborg vor fi preluate și de alte regiuni.

Vrem să extindem acest aspect și deja începem să îl punem la lucru în alte orașe.

Lars Mårtensson

Directorul de mediu și inovare de la Volvo Trucks

„Vrem să extindem acest aspect și deja începem să îl punem la lucru în alte orașe, inclusiv în Hamburg. Acest aspect face parte din structura unui oraș modern, atrăgător. Autocamioanele nu au constituit o zonă prioritară pentru tranziția la electricitate, dar acum lucrurile se schimbă - atât la noi, cât și în orașele partenere.”

Volvo FL Electric

Datorită nivelului lor semnificativ redus de zgomot, autocamioanele electrice pot fi utilizate pentru livrările târzii de noapte, reducând astfel traficul pe drumurile publice în timpul orelor de vârf.

Autocamioanele care sunt testate în Göteborg

  • Primele două autocamioane Volvo FL Electric vor fi operate de compania de colectare și reciclare a deșeurilor menajere Renova și de firma de transport TGM.
  • Autocamion alimentat integral cu energie electrică, pentru distribuție, colectarea deșeurilor și alte aplicații în condiții urbane, cu o capacitate de 16 de tone pentru masa totală maximă autorizată.
  • Lanț cinematic: motor electric de 185 kW, putere maximă/putere continuă de 130 kW, transmisie cu două viteze, ax cardanic, punte spate. Cuplu maxim motor electric de 425 Nm. Cuplu maxim pe puntea spate de 16 KNm.
  • Stocarea energiei: Două, până la șase baterii de litiu-ion, însumând 100 – 300 k Wh. 
  • Distanța: până la 300 km.
  • Încărcarea: Încărcare CA prin rețeaua de alimentare (22 kW) sau încărcare rapidă CC prin CCS/Combo2 pentru până la 150 kW. 
  • Timp de reîncărcare: de la baterii goale până la baterii complet încărcate: încărcare rapidă de una, până la două ore (încărcare CC), încărcare pe timp de noapte până la 10 ore (încărcare CA) cu o capacitate maximă a bateriei de 300 kWh.

Date despre Göteborg

570.000 – Populația din Göteborg, cel de-al doilea oraș al Suediei ca densitate urbană. Acesta a fost orașul natal al Volvo încă de la înființarea companiei în 1926.

140.000 – Creșterea preconizată a numărului locuitorilor din orașul Göteborg până în 2035
– o creștere cu o treime.

12 – Numărul obiectivelor de mediu ale orașului care urmăresc să creeze un mediu optim de viață și o dezvoltare durabilă. Trei obiective sunt corelate direct cu sistemul de transport:

  • Impact climatic limitat.
  • Aer ecologic.
  • Infrastructură bine concepută.

Related News

Optimizarea fluxului de aer printr-o aerodinamică îmbunătățită

Cheltuielile pentru combustibil reprezintă aproximativ o treime din costurile unei firme de transporturi. Combinând creșterea performanței aerodinamice cu noul motor EURO 6 pasul C, Volvo Trucks poate oferi acum o economie de combustibil de până la ...

Revoluția digitală se apropie rapid și în industria autocamioanelor

Telematica, conectivitatea, big data, serviciile în cloud și internetul lucrurilor conduc spre o revoluție digitală în industria autocamioanelor. Cel mai mare potențial se află în servicii, iar Volvo Trucks face demersuri energice pentru a-și atinge ...

Londra ia astfel măsuri pentru siguranța urbană

Pentru Londra, eliminarea accidentelor rutiere a devenit o prioritate de maximă importanță. Astfel, s-a propus un proiect conform căruia, începând cu anul 2020, toate vehiculele care depășesc greutatea de 12 tone vor avea nevoie de un permis de ...