Încălzirea Islandei

În Islanda, transportatorul Jón og Margeir EHF este implicat într-un proiect geotermal ambițios, prin care se asigură că locuitorii țării vor avea la dispoziție apă fierbinte pentru încălzirea locuințelor. Autocamioanele sale Volvo FH cu macarale de 38 de metri s-au dovedit deosebit de utile pentru transportul și instalarea noilor conducte.
Peninsula Reykjanes

Dată fiind abundența de energie geotermală și câmpurile de lavă, peninsula Reykjanes oferă condiții deosebit de bune pentru un sistem energetic autonom și ecologic.

„Pentru noi, islandezii, este foarte important să refolosim resursele valoroase. De fapt, acesta este principiul care stă la baza activității noastre”, afirmă Margeir Jónsson în timp ce autocamionul său Volvo FH16 650 se apropie de șantierul de lângă Kleifarvatn, cel mai mare lac din peninsula Reykjanes. Situată într-o zonă seismică cuprinsă între două continente, Reykjanes reprezintă un amplasament cu adevărat unic, unde elemente precum energia geotermală, câmpurile de lavă și alte fenomene naturale au creat condiții deosebit de bune pentru un sistem energetic autonom și ecologic.

Margeir Jónsson

Margeir Jónsson, proprietarul Jón og Margeir EHF, se află în locul său preferat – în cabina unuia dintre autocamioanele sale.

Margeir, în vârstă de 70 de ani, a lucrat în această zonă din anul 1973, când firma sa de transport a început colaborarea cu HS Orka, o companie specializată în construirea stațiilor geotermale și exploatarea acestora pentru producerea energiei electrice. Întrucât 98% dintre locuințele islandeze sunt încălzite cu ajutorul apei fierbinți, volumul de lucru este constant și colaborarea durează deja de 44 de ani. Pe parcursul acestei perioade, compania lui Margeir s-a implicat în tot felul de activități, de la transportul turbinelor mari pentru stațiile geotermale, la livrarea conductelor și a produselor de primă necesitate.

„Intenționăm să contribuim la protejarea mediului în Islanda, așa că avem întotdeauna grijă de el. Activitatea noastră în cadrul proiectului energetic HS Orka ne-a apropiat și mai mult de natură, iar angajații noștri au apreciat acest lucru în mod deosebit. Mediul înconjurător al peninsulei Reykjanes este impresionant și autocamioanele pe care le utilizăm pentru acest proiect traversează peisaje unice, dominate de câmpuri de lavă protejate prin lege”, spune Margeir zâmbind. Încuviințează cu o înclinare a capului privind peisajul frumos din dreptul ferestrei laterale, în timp ce se pregătește să descarce camionul. 

Descărcarea țevilor

Țevile sunt descărcate și instalate în poziții precise, unele deasupra solului, iar altele îngropate în subteran.



Reykjanes este considerată, chiar și după standardele islandeze, drept o regiune cu temperaturi înalte și nu este nevoie să sapi adânc pentru a ajunge la apă foarte fierbinte sau abur, în aproape orice punct de pe această peninsulă sud-vestică a Islandei. Cu toate acestea, activitatea de asamblare a țevilor pentru extinderea vastei infrastructuri de energie geotermală a Islandei necesită precizie, deoarece conductele trebuie așezate în poziția corectă, unele deasupra solului, iar altele în subteran. De aceea, Margeir i-a rugat pe fiul și partenerul său de afaceri, Jón Gunnar, și pe unul dintre angajați să îl ajute.

„Activitățile companiei HS Orka necesită construirea unor clădiri mari și rețele de conducte, iar noi am contribuit la îndeplinirea acestor obiective. Autocamioanele noastre Volvo FH16 au fost deosebit de utile pentru aceste sarcini speciale, deoarece încărcătura este deseori grea, iar macaralele mobile au jucat un rol la fel de important”, explică Margeir în timp ce supraveghează descărcarea.

Montarea țevii

Una dintre numeroasele conducte pe care Jón og Margeir le-a asamblat în colaborare cu compania HS Orka. Lungimea acestora continuă să crească, țevile acoperind o suprafață tot mai întinsă.

Atmosfera în cadrul companiei are un aer familial, ceea ce nu este neobișnuit, având în vedere că cinci dintre cei șaisprezece angajați sunt membri ai familiei. De fapt, există trei generații de persoane implicate în această afacere de familie, iar nepotul lui Margeir este unul dintre membrii aflați la conducerea companiei. 

Doi dintre fiii săi lucrează pentru companie, iar unul dintre ei și-a luat permisul de conducere când avea doar 18 ani, vârsta minimă pentru a susține testul auto în Islanda. Drept urmare, a fost uneori oprit de către organele de poliție, care i-au solicitat să le arate permisul de conducere, deoarece fuseseră informate că un minor conducea unul dintre autocamioanele mari ale companiei.

„Practic, avem în sânge această înclinație pentru autocamioane. De exemplu, tatăl meu a fost de asemenea șofer de camion și, într-o proporție mai mare sau mai mică, prin venele întregii familii circulă mai degrabă ulei decât sânge. Suntem cu toții obișnuiți să muncim din greu, iar o zi de lucru deseori depășește zece ore, deși toate zilele sunt diferite”, afirmă Margeir.

El și colegii săi tocmai au îndeplinit sarcina de instalare a țevilor și se pregătesc pentru următoarea misiune – transportul unei unități prefabricate din beton. Deoarece are o companie de transport cu șaisprezece autocamioane într-o țară cu 340.000 de locuitori, Margeir trebuie să se implice în tot felul de proiecte și să fie disponibil oricând. Cuvântul „nu” lipsește pur și simplu din vocabularul companiei Jón og Margeir EHF și, pe lângă colaborarea cu HS Orka, aceasta participă la o multitudine de activități pentru contractorii din domeniul construcțiilor, firmele de expedieri și companiile de drumuri. 

Practic, avem în sânge această înclinație pentru autocamioane. De exemplu, tatăl meu a fost de asemenea șofer de camion și, într-o proporție mai mare sau mai mică, prin venele întregii familii circulă mai degrabă ulei decât sânge.

Margeir Jónsson

Transportator

Întrucât Islanda este de asemenea specializată în domeniul pescuitului, iar locul natal al lui Margeir, Grindavík, este un oraș pescăresc tipic, compania sa transportă cantități mari de pește. Puternicele sale macarale cu lungimea de 38 de metri s-au dovedit ideale pentru descărcarea plaselor de pescuit uriașe din vehiculele greu accesibile.

„Cele mai dificile zile de lucru nu sunt cele în care participăm la poziționarea conductelor și construirea centralelor electrice, ci acelea în care transportăm pește pe distanțe lungi, la o depărtare de 400 – 500 de kilometri față de portul în care este încărcată marfa”, declară Margeir, explicând că vremea în Islanda poate fi foarte imprevizibilă. Numai anul trecut, cinci dintre autocamioanele sale au fost imobilizate în satul Djúpuvík, situat în partea de Est a țării, timp de patru zile, în urma unui viscol puternic. Din fericire, peștele nu a fost compromis grație echipamentului frigorific eficient, instalat în autocamioane.

 

Margeir Jónsson și fiii

Margeir Jónsson și fiii săi, Jón G Margeirsson și Árni V Margeirsson.

„Toți șoferii noștri trebuie să fie pregătiți să reacționeze în cazul unor circumstanțe neobișnuite și să evalueze cu grijă diferitele situații. Răbdarea este una dintre calitățile pe care trebuie să le avem cu toții”, afirmă Margeir în timp ce se pregătește să plece acasă după încă o zi în care a lucrat zece ore. Recent, și-a sărbătorit a 70-a aniversare și încă nu este dispus să se retragă, deși responsabilitatea față de companie este tot mai mult transferată fiului său, Jón Gunnar.

„În timp, nepotul meu va prelua probabil conducerea companiei, această mândră afacere de familie ajungând la a treia generație. Sper că membrii familiei mele vor continua să conducă autocamioanele Volvo și că vor învăța, de asemenea, să accepte orice provocare”, afirmă Margeir.

Jón og Margeir EHF

Proprietari: Margeir Jónsson și fiul său, Jón Gunnar Margeirsson.

Angajați: 16 angajați și 14 șoferi.

Istoric: compania a fost înființată în anul 1992, însă Margeir a condus autocamioane încă din 1970 și a cumpărat primul său Volvo F86 în 1974.

Clienți importanți: HS Orka, companii de pescuit din Grindavík, contractori din domeniul construcțiilor, companii de drumuri, firme de expedieri.

Flota de vehicule: 11 autocamioane Volvo FH16 și 3 autocamioane Scania.

Vehicule Volvo: dintre cele 11 autocamioane Volvo, patru sunt Volvo FH16 cu motoare de 540 și 750 CP. Dintre cele patru autocamioane, două sunt echipate cu macarale.

Încărcătura principală: pește, materiale de construcții, asfalt, containere de marfă.

Related News

Cu transmisia cu trepte de forță prin pădurile înghețate

Drumuri înghețate, deluroase și o masă totală de 76 de tone. Transportul cherestelei prin pădurile din Finlanda este o activitate solicitantă atât pentru șoferi, cât și pentru vehicule. Dar cu transmisia Volvo I-Shift cu trepte de forță, Saku ...

Pe „șosea” în Siberia.

În inima Siberiei, sălbăticia abundă, iar drumurile sunt puține, dacă nu de-a dreptul inexistente. Aici, un autocamion Volvo pentru teren accidentat îl ajută pe Nikolai Goncharov să conducă în siguranță și să-și câștige existența....

Filtrați articolele

5 true 5