Motoare readuse la viață

În cadrul fabricii din orașul Flen, motoarelor uzate ale autocamioanelor grele li se acordă o nouă șansă la viață. După refabricare, acestea arată ca noi, iar procesul este mai prietenos cu mediul înconjurător.
În interiorul fabricii din Flen

Operatorul Edward Finstorp montează componentele la un motor D13 pentru un autocamion Volvo. Fabrica din Flen reprezintă cea mai mare unitate de refabricare din cadrul grupului Volvo și aceasta produce, de asemenea, motoare pentru Volvo CE, Volvo Buses și Volvo Penta, printre altele.

Lars Färnskog

Lars Färnskog, manager de fabrică în cadrul Volvo Parts din Flen, Suedia.

În exteriorul clădirilor scunde ale fabricii Volvo Parts din Flen, Suedia, motoarele așezate ordonat așteaptă sub folii din plastic albastru, înainte de a fi incluse în procesul de refabricare. Toate motoarele returnate de către dealerii Volvo Trucks din Europa și Asia sunt trimise aici. Motoarele reprezintă una dintre cele 40 de piese de schimb refabricate pe care Volvo Trucks le oferă clienților săi a căror recondiționare durează cel mai mult.

„Sunt necesare aproximativ 57 de ore de la momentul în care motorul a fost adus în fabrică și până când este testat și vopsit”, explică Lars Färnskog, managerul fabricii din orașul Flen. 

Procesul de refabricare începe cu dezmembrarea. Întregul motor este desfăcut în bucăți – componentele care nu pot fi recuperate sunt trimise la reciclare, în timp ce piesele care pot fi recondiționate sunt curățate și sablate. După ce umezeala, reziduurile de ulei și vopseaua sunt îndepărtate, componentele ajung la departamentul de prelucrare.

Carcasă de supapă

O instalație de măsurare în coordonate este folosită pentru a efectua o verificare a carcasei supapei care controlează presiunea uleiului dintr-un motor D12.

Șlefuirea arborelui cotit

Operatoarea Kristine Söderlund se ocupă cu șlefuirea găurilor de ungere ale unui arbore cotit. Aceasta este una dintre numeroasele proceduri la care sunt supuse diferitele piese înainte de a fi reasamblate pentru a alcătui un motor.

Aici, suprafețele unor piese, cum ar fi chiulasele, arborii cotiți și blocurile motor, sunt rectificate și honuite cu mare grijă și precizie. 

„Motoarele ajung aici dintr-o varietate de motive. Totuși, chiar dacă nu știm în ce fel a fost utilizat un motor, trebuie să ne asigurăm că toate suprafețele sunt plane”, afirmă Jörgen Karlsson, care se ocupă de recondiționarea chiulaselor. 

La fel ca mulți dintre colegii săi, acesta are cunoștințe solide despre motoare. Refabricarea necesită competențe deosebite. În cadrul fabricii din Flen, sunt recondiționate pentru compania Volvo Trucks 150 – 200 de variante diferite de motoare pentru autocamioane.

„Cele mai multe dintre motoarele care ajung aici au o vechime cuprinsă între opt și nouă ani. Totuși, uneori primim motoare din anii 1970! Ne asigurăm că avem mare grijă de ele”, adaugă Jörgen Karlsson.

Pe parcursul proceselor din cadrul fabricii, fiecare motor este examinat de-a lungul mai multor etape. Când urmează a fi testat, motorul recondiționat trebuie să treacă aceleași teste ca și un motor nou. 

„Un motor recondiționat prezintă aceleași condiții de garanție ca și piesele Volvo originale și oferă același nivel de calitate, durabilitate și performanță”, afirmă Lars Färnskog.

Arbore cotit

Arborele cotit al unui motor D12 urmează să fie rectificat. În timpul procesului de refabricare, este important ca orice neregularitate să fie îndepărtată, astfel încât suprafețele să fie perfect lustruite.

Pe lângă faptul că toate piesele sunt recondiționate sau înlocuite cu unele noi, pentru fiecare model se efectuează actualizări conform celor mai recente configurații. Asta înseamnă că motoarele care părăsesc fabrica din Flen arată ca noi, până la cele mai mici detalii. 

„Ne asigurăm că totul este optimizat, de la alimentarea cu combustibil și până la software. Clienții care decid să achiziționeze un motor recondiționat primesc un produs excelent la un preț mult mai mic și, în același timp, contribuie la protecția mediului înconjurător”, afirmă Lars Färnskog.

Prin comparație cu un motor nou, consumul de energie al unuia recondiționat este cu 85% mai redus. Cifra aferentă pentru consumul de materie primă este de 80%. Lars Färnskog este convins că beneficiile aduse mediului înconjurător vor determina creșterea cererii de piese de schimb.

Verificare chiulasă

Folosind pudră magnetică și o sursă de lumină, chiulasa este verificată în vederea identificării eventualelor crăpături. Acestea pot fi observate cu ușurință în lumina verde.

„Știm că resursele naturale ale planetei sunt limitate și că prețul materiei prime se majorează. În același timp, clienții își exprimă dorința ca produsele noastre să fie durabile și reutilizabile”, spune acesta. 

Pentru a permite recondiționarea unor componente importante, precum transmisiile și motoarele, este important ca ele să fie pregătite pentru acest proces încă de la momentul în care sunt proiectate. Din acest motiv, fabrica din orașul Flen se implică în dezvoltarea produselor și contribuie la realizarea proiectelor într-un stadiu incipient. 

„Pregătirea acestor produse pentru o nouă viață constituie o valoare deosebită pentru companie, pentru clienții noștri, precum și pentru mediul înconjurător”, afirmă Lars Färnskog.

 

Pregătirea produselor pentru a fi reutilizate constituie o valoare deosebită pentru companie, pentru clienții noștri, precum și pentru mediul înconjurător.

Lars Färnskog

Managerul fabricii, orașul Flen

Fabrica din orașul Flen

Arbore cotit

În total, compania Volvo Trucks oferă 40 de piese de schimb, ceea ce include toate piesele, de la filtre și pompe și până la transmisii și motoare.

40 – Numărul pieselor de schimb originale oferite de către compania Volvo Trucks – toate piesele, de la filtre și pompe și până la transmisii și motoare.

85% – Reducerea consumului de energie când un motor de autocamion este recondiționat, prin comparație cu un produs nou. 

80% – Reducerea consumului de materie primă când un motor de autocamion este recondiționat, prin comparație cu un produs nou. 

90% – Nivelul de reciclare în cazul unui motor vechi. 

57 – Numărul mediu de ore necesare pentru recondiționarea unui motor de autocamion. 

150–200 – Numărul diferitelor variante de motoare Volvo Trucks care trec prin procesul de recondiționare. 

210 – Numărul de angajați.

27.000 m2 – Suprafața totală a fabricii.

Related News

Asamblarea unei cabine de autocamion Volvo

În linia de echipare a interioarelor cabinelor din fabrica Volvo Trucks din Tuve, Göteborg, aproximativ 900 de piese sunt asamblate pentru a crea o cabină completă pentru autocamionul Volvo – totul în șase ore....

Culori originale

În atelierul de vopsitorie de la Volvo Trucks, roboții complet automatizați lucrează cu o echipă de tehnicieni vopsitori ca să se asigure că fiecare cabină iese din atelier beneficiind de un finisaj atent realizat, la calitate optimă, și de o culoare ...

Locul unde motoarele prind viață

Vizitați fabrica de motoare Volvo de la Skövde, Suedia, locul în care sunt construite motoarele, și faceți cunoștință cu inginerii din spatele tehnologiei Euro 6....

Filtrați articolele

5 true 5