Siguranța ca factor de reducere a costurilor

Volvo FH, unul dintre cele mai sigure autocamioane din lume, este un lider inovator în privința caracteristicilor de siguranță de înaltă calitate. Împreună cu capacitatea șoferului de a conștientiza semnificația siguranței rutiere, investiția în diverse sisteme de siguranță poate contribui la reducerea costurilor pentru companiile de transport. Am făcut cunoștință cu Carl Johan Almqvist, Director al departamentului pentru siguranța traficului și a produselor din cadrul companiei Volvo Trucks, pentru a purta o discuție în acest sens.

Carl Johan Almqvist și un autocamion Volvo FH

Carl Johan Almqvist, Director pentru siguranța traficului și a produselor la Volvo Trucks

Siguranța a fost marca definitorie pentru Volvo Trucks dintotdeauna. De la centura de siguranță în trei puncte până la tehnologia de siguranță avansată de astăzi, cum ar fi caracteristicile privind direcția dinamică Volvo, siguranța a fost întotdeauna una dintre valorile esențiale ale companiei. Un alt factor care a contribuit semnificativ la siguranță este sistemul de frânare, cu discuri de frână care reduc semnificativ distanța de frânare. În plus, există și sistemul electronic de control al stabilității, care reduce riscul de derapare și răsturnare în virajele foarte strânse. Datorită unor testări stricte și printr-o continuă dezvoltare, autocamioanele Volvo rămân unele dintre cele mai sigure autocamioane din lume. Iar Volvo FH nu constituie o excepție în acest sens.

„Caracteristicile de siguranță pe care le oferim joacă un rol foarte important în asigurarea unor operațiuni mai eficiente și mai sigure pentru clienți și șoferi. Dar nu trebuie să uităm că o combinație perfectă se realizează numai atunci când combinați cele mai recente inovații în materie de siguranță cu un comportament preventiv al șoferului”, spune Carl Johan Almqvist.

Conform Raportului de siguranță Volvo Trucks pe 2017, există un singur număr acceptabil de accidente rutiere. Zero. Reducerea riscului de accidente rutiere presupune faptul de a pune siguranța pe primul loc în cadrul operațiunilor zilnice de transport și de a înțelege conexiunile care se fac cu persoanele implicate, precum și cu companiile de transport și cu societatea în ansamblu. Asigurarea siguranței autocamionului și a șoferului este cel mai important element pentru reducerea în continuare a numărului de accidente și constituie, în sine, o invitație de a investi într-un Volvo FH, un autocamion care integrează conceptul de siguranță și contribuie astfel la salvarea vieților. Dar mai este ceva. Chiar și accidentele minore au consecințe – în primul rând pentru persoanele implicate, dar și pentru companiile de transport și pentru societate.

„Realitatea este că investițiile în siguranță pot reduce costurile și perioadele de inactivitate. Cifrele de mai jos* ne arată cât de ușor sunt de măsurat costurile directe – recuperarea sănătății șoferului, costurile de reparare a autovehiculului și perioada de inactivitate a vehiculului aflat în service. În orice caz, ele reprezintă doar o mică parte a costurilor totale legate de accidente. Costurile indirecte sunt adesea considerabil mai mari. De exemplu, mărfurile deteriorate, repararea/avarierea vehiculului, precum și întreruperea activităților zilnice obișnuite conduc la întârzieri în livrări și toate aceste lucruri reprezintă costuri ascunse, care ar fi putut fi evitate în primul rând dacă incidentele nu ar fi avut loc. Altfel spus, investiția în siguranță înseamnă creșterea productivității și a timpului de funcționare”, ne explică Carl Johan Almqvist.

Cifre care prezintă costurile legate de accidente

* Cifre care prezintă costurile legate de accidente.


Într-o companie de transport marfă, perioada de inactivitate este esențială. Potrivit lui Carl Johan Almqvist, riscul de a pierde bani poate fi o motivație la fel de bună ca oricare alta pentru a pune siguranța pe primul loc.

„Practic, prioritizarea siguranței este o situație avantajoasă pentru toți. Dacă aveți puține incidente sau dacă nu există incidente, dispuneți de mai mult timp de funcționare și, pentru a ne exprima direct, vă reduceți astfel costurile. În plus, garantați siguranță șoferului dumneavoastră și a celorlalți șoferi, a bicicliștilor și a pietonilor. Nu în ultimul rând, evitați și costurile ascunse, adică periclitarea reputației sau a imaginii dumneavoastră.”

Dar, așa cum am menționat mai devreme, caracteristicile de siguranță nu vor face singure toată treaba. Carl Johan Almqvist subliniază că va exista întotdeauna interacțiunea dintre sisteme și, cel mai important activ, șoferul.

„Caracteristicile de siguranță Volvo Trucks nu reprezintă un sistem de confort. Acestea compun un sistem de asistență pentru șofer. Cel mai important aspect pentru toată lumea care lucrează în domeniul siguranței rutiere este să pregătească și să se concentreze asupra conducerii preventive a șoferului. Totul se reduce la șofer și la rolul principal al șoferilor în ceea ce privește siguranța, eficiența consumului de combustibil și productivitatea. De fapt, pentru a ajunge la succesul general al afacerii, șoferul este elementul care face diferența.”

Dar faptul de a înțelege că șoferul vine pe primul loc necesită uneori timp, alteori chiar și câte un accident. Carl Johan Almqvist ne explică mai bine:

„Vedem că este mai ușor să investim într-un autocamion sigur după producerea unui incident în care o companie a avut de-a face cu pierderi de vieți omenești. Aceasta arată că siguranța se referă, de multe ori, la valorile emoționale. Ne-ar plăcea să vedem mai multe companii care au o concepție vizionară, investind în siguranță înainte să se întâmple ceva.”

Volvo Trucks caută modalități de a spori această capacitate de conștientizare, prin campanii precum „Stop Look Wave” și „See and Be Seen”, în cazul cărora scopul este de a-i ajuta pe copii să înțeleagă cum trebuie să interacționeze cu șoferul de autocamion pentru a nu-și periclita siguranța în trafic.

„Aceste campanii chiar fac o diferență în ceea ce privește mentalitatea oamenilor. Cu toții trebuie să interacționăm și, cu sprijinul oferit de caracteristicile de siguranță de înaltă calitate de pe autocamioanele noastre, suntem în plin proces de consolidare a viziunii noastre de zero accidente, asigurând, în același timp, realizarea unor economii de costuri. Din nou, o situație avantajoasă pentru toate părțile implicate”, conchide Carl Johan Almqvist.

4 caracteristici de siguranță revoluționare de la Volvo Trucks

Vehiculele Volvo sunt conectate prin informații de tip cloud-to-cloud.


Sistemul Connected Safety
Cu sistemul Connected Safety, vehiculele Volvo pot face schimb de informații între ele. Acesta este un aspect important pentru creșterea siguranței rutiere. Vehiculele pot face schimb de informații despre starea traficului, iar riscul de producere a accidentelor se va reduce. Prin sistemul Connected Safety, Volvo deschide ușa către viitor. Sistemul Connected Safety este disponibil în prezent în Suedia și Norvegia.

Ambele mâini pe volan


Direcția dinamică Volvo
De la lansarea sistemului VDS (Direcție Dinamică Volvo) în 2013, acesta a schimbat fundamental comportamentul de condus al multor persoane. Stabilitate perfectă la viteze mari, control total la viteze mici și tensiune considerabil redusă asupra mușchilor și articulațiilor. Cu ajutorul sistemului de asistență pentru păstrarea benzii de rulare, acesta se conectează și îl ajută pe șofer să redirecționeze autocamionul pe banda de rulare în cazul în care acesta se apropie neintenționat de linia de demarcare a benzii. Împreună cu sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare, acesta contribuie la minimizarea riscului de derapare. Acest lucru înseamnă siguranță îmbunătățită și reducerea riscului de vătămare din cauze profesionale.

Volvo FH echipat cu cameră video și radar pentru a depista obiectele aflate în fața sa


Avertizarea de coliziune cu frână de urgență
În 2012, Volvo Trucks a introdus o avertizare de coliziune cu frână de urgență. Aceasta este o caracteristică de siguranță activă care combină un radar și o cameră pentru a identifica vehiculele din fața autocamionului. Dacă autocamionul se apropie prea mult de vehiculului din față, avertizarea de coliziune cu frână de urgență se declanșează și avertizează șoferul. Dacă este nevoie, sistemul activează frânele pentru a evita o coliziune.

Bărbat care își pune centura de siguranță


Centura de siguranță
Utilizarea centurii de siguranță este o modalitate ușoară de a rămâne în siguranță în cazul unui accident. Volvo Trucks a introdus centurile de siguranță în dotarea vehiculelor în anul 1979.

Related News

Generațiile se întâlnesc la fabrica de motoare Volvo din Skövde

Nici măcar nu era născută când a fost lansat primul Volvo FH în 1993.
A lucrat la linia de asamblare ani întregi în același moment în timp.
Vi-i prezentăm pe Nesma și Daniel, noii colegi de la fabrica de motoare Volvo din ­Skövde, unde prinde ...

Motorul D12 – o schimbare de paradigmă

Când motorul D12 a fost lansat în 1993, acesta a reprezentat cu adevărat o revoluție. Unii spun că Volvo și-a devansat epoca cu zece ani. Göran Nyholm, inginer Volvo acum pensionat, ne spune povestea de la început....

Volvo FH – 25 de ani de inovație

Volvo FH constituie un succes răsunător. Iar inovațiile de pe urma cărora au de câștigat șoferii, proprietarii, siguranța și afacerile schimbă în continuare regulile jocului. „Trebuie să mențineți o cultură care să le permită oamenilor să exploreze ...