TRUCKS

SPECIFICAȚII PENTRU LANȚUL CINEMATIC VOLVO FM

Motoare

 

D11K

D13K

G13C

Norme antipoluare

Euro 6

Euro 6

Euro 6

Număr de cilindri

6

6

6

Cilindree

10,8 dm3

12,8 dm3

12,8 dm3

Cursă

152 mm

158 mm

158 mm

Alezaj

123 mm

131 mm

131 mm

Raport de compresie

17:01

18:01

17:01

Regim economic

1.000-1.500 rpm

950-1400 rpm

1000-1400 rpm

Putere maximă frână pe evacuare

160 kW (2.400 rpm)

200 kW (2.300 rpm)

 

Efect VEB

290 kW (2.400 rpm)

  

VEB

opțional

  

Efect VEB+

 

375 kW (2.300 rpm)

375 kW (2.300 rpm)

VEB+

 

opțional

opțional

Filtre de ulei

2 principale, 1 pentru impurități fine

2 principale, 1 pentru impurități fine

2 principale, 1 pentru impurități fine

Volum schimb ulei, incl. filtru

36 l

33 l

33 l

Volumul total al sistemului de răcire

36 l

38 l

39,5 l


 

Interval de schimb ulei

până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4.

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
Generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)
Calitate auto LNG.

Priză de putere montată pe motor

 

Putere cuplu

Raport

EPTT350

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1.000 Nm*

1.26:1


* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

D11K – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D11K330 (245 kW)

 

Putere maximă la 1.700 rpm

330 CP

Cuplu maxim la 877 – 1.400 rpm

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Putere maximă la 1.700 rpm

380 CP

Cuplu maxim la 938 – 1.400 rpm

1800 Nm

D11K430 (317 kW)

 

Putere maximă la 1.700 rpm

430 CP

Cuplu maxim la 1.008 – 1.400 rpm

2050 Nm

D11K460 (339 kW)

 

Cuplu maxim la 1.700 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm

2200 Nm



D13K – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D13K380 (279 kW)

 

Putere maximă la 1.700 rpm

380 CP

Cuplu maxim la 830 – 1.400 rpm

1.814 Nm

D13K420 (309 kW)

 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

420 CP

Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm

2100 Nm

D13K460 (345 kW)

 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 945 – 1.400 rpm

2300 Nm

D13K500 (368 kW)

 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

500 CP 

Cuplu maxim la 980 – 1.400 rpm

2500 Nm 

G13C – putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Putere maximă la 1.400-1.800 rpm

420 CP

Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Putere maximă la 1.700-1.800 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm

2300 Nm

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

I-Shift

TipUltima treaptăCuplu motor (Nm)Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
AT2412FDirect240044
AT2612FDirect2600100
ATO2612FRaport subunitar2600100

 

Specificații I-Shift Dual Clutch

TipUltima treaptăCuplu motor (Nm)Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
SPO2812Raport subunitar280080

Punți spate

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

Reductor simplu

     

RSS1244

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

80

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Reductor în butucul roții

     

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

38

150

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.64:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1

2.79:1

2.31:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1

3.10:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1

3.44:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

3.36:1

3.67:1

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

 

3.40:1**

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

  
 

4.63:1

 

3.67:1**

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

  
 

5.29:1

 

4.11:1**

5.67:1

4.11:1

  

7.21:1

  
    

6.17:1

4.63:1

     


* Pentru RSS1344E
** Pentru RSS1370B

Combinații de lanț cinematic

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K380

D13K420

D13K460

D13K500

G13C420

G13C460

           

I-Shift

          

AT2412F

 

 

 

 

 

 

 

 

AT2612F

 

 

 

 

 

 

 

 

ATO2612F

 

 

 

 

 

 

 

 

AT2412G

  

AT2612G

  

ATO2612G

  

I-Shift Dual Clutch

       

SP02812

      

  

Punți cu reductor simplu

       

RSS1244

 

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

       

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

  

RTH3312

  

RTH3815

  

Prize de putere

Există mai multe alternative pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Montate pe motor

PTER-DIN
Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

PTER1400
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

PTER100
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Montate pe cutia de viteze

PTR-F
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-FL/FH
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

PTRD-F
Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

PTRD-D
Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

PTRD-D1
Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

PTRD-D2
Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

 

EXAMINAȚI ÎN DETALIU MODELUL VOLVO FM

Configurați autocamionul ideal. Totul se întâmplă la dealerul local Volvo Trucks.