În cazul unui autotractor 4x2 cu o greutate medie de 30 de tone, autonomia este de aproximativ 300 km. În orice caz, în funcție de specificație și aplicație, autonomia poate fi considerabil mai mare, deoarece este influențată de mai mulți factori.
Condițiile meteo nefavorabile, cum ar fi ploaia, temperaturile scăzute și vânturile puternice care bat din față, vor crește consumul de energie și, prin urmare, vor reduce autonomia vehiculului – în același mod în care aceste condiții ar crește consumul de combustibil în cazul unui vehicul obișnuit cu motor diesel.
În mediile urbane și regionale, un șofer bine pregătit poate consuma cu aproximativ 20% mai puțină energie decât un șofer mai puțin pregătit. Tehnica optimă de condus constă într-o capacitate bună de anticipare, cu frânare și accelerare minime – la fel ca în cazul unui vehicul obișnuit cu motor diesel. Cea mai semnificativă diferență este că, în cazul unui autocamion electric, frânarea lină este cu atât mai importantă, deoarece energia este recuperată și stocată în bateria vehiculului, ceea ce îi prelungește autonomia.
Energia cinetică provenită din mișcarea vehiculului este recuperată și utilizată pentru a reîncărca bateria. Acest aspect va susține creșterea autonomiei.
Caroseria vehiculului ar putea avea un impact semnificativ dacă folosește energie provenită de la bateriile autocamionului. De exemplu, o betonieră va consuma mult mai multă energie decât o suprastructură uscată. Greutatea vehiculului va avea, de asemenea, un impact semnificativ, la fel și topografia drumului – cum se întâmplă și în cazul unui autocamion diesel obișnuit.
Consumul de energie în staționare este limitat – cu excepția cazurilor în care transmisia alimentează și funcții cu consum mare de energie, cum ar fi betonierele.
Nu, cea mai mare parte a energiei stocate în baterie este folosită pentru propulsie. Consumul de energie de către sistemele auxiliare, precum funcțiile de încălzire, răcire, pompele sau orice alt aparat de consum, este redus în raport cu consumul de propulsie. De exemplu, un smartphone consumă mai puțin de 0,01 kilowați/oră de energie, în timp ce la bord pot fi stocați peste 500 kWh.
Starea energetică a bateriei poate fi urmărită în orice moment pe tabloul de bord și de la distanță, dar, dacă se apropie de zero, șoferul este anunțat la timp și se reduce consumul de energie, ceea ce va influența capacitatea de rulare.