TRUCKS

Specificații
Volvo FE

Tot ce trebuie să știți despre Volvo FE, în detaliu.

Șasiu

Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia
spate, înălțimile de cuplare, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.

Înălțimi șasiu

Jos

aprox. 880 mm

Mediu

aprox. 950 mm

Înalt

aprox. 1.050 mm

Sarcină maximă pe puntea față (tone)

 PneumaticăParabolică
Jos7.1/7.5/89
Mediu7.1/7.5/89
Înalt7.1/7.5/89

Suspensie spate

Tip

Punți

Suspensie 

Sarcină pe punte/boghiu

Reductor 

Punți portante, amplasate în fața (pusher) și în spatele (tag) punții motoare 

Punte solo 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Parabolice/arcuri S parabolice

13 t

Simplu/butuc

 

RAD-KR 

4x2 

Pneumatică 

13 t

Simplu/butuc

 

Boghiu 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Pneumatică 

19/20 t

Simplu/butuc

Braț oscilant punte (fix/director)

RADD-BR 

6x4 

Parabolică 

23 t

Simplu/butuc

 

Traverse de remorcare

Sunt disponibile traverse de remorcare pentru cuplarea remorcilor.

Rezervoare de combustibil

Rezervoare de combustibilRezervoare de AdBlue
Sunt disponibile rezervoare de combustibil din material plastic, oțel sau aluminiu. Volumul de combustibil variază între 160 și 630 de litri. Sunt disponibile rezervoare în formă de D cu două înălțimi: 560 mm și 710 mm.Realizate din material plastic și cu un volum de 32 de litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. 

Punți fațăBrațe oscilante punte
Sarcinile pe punțile față variază între 7,1 și 9 tone.Disponibile în mai multe versiuni – fixă cu roți simple sau duble sau directoare activă. Sarcina pe punte: 6,7; 7,1; 7,5 sau 10,5 tone.

Înălțimi semicuplă

TracțiuneȘasiuSuspensieÎnălțime șasiuÎnălțime 5 W*AnvelopeÎnălțime minimă de cuplare**Înălțime nominală tracțiune**
4×2       
 MediuRAD-KR266150315/60R22,5"9921097
 MediuRAD-KR266185295/80R22,5"11031208
 MediuRAD-KR266185315/70R22,5"10861191
 MediuRAD-KR266185315/80R22,5"11141219
 MediuRAD-KR266150295/80R22,5"10631168
 MediuRAD-KR266150315/70R22,5"10491154

** Înălțimi aproximative.

Pregătiri pentru carosier

Rând de orificii pe cadru pentru carosier
Rândul superior de orificii este rezervat carosierului. Toate suporturile de pe rândul superior de orificii prezintă un decalaj și un distanțier de 8 milimetri. Nu sunt folosite nituri pe rândul superior de orificii.
Semicuple
În gamă este inclusă o semicuplă omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Înălțimea șeii de cuplare deasupra șasiului este de aproximativ 150 de milimetri. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante.
Pregătirea pentru macara
Plăcile macaralei de pe șasiu pot fi montate din fabrică.
 
Kitul de pregătire pentru macara
Plăcile macaralei de pe șasiu pot fi montate din fabrică. Cutia pentru baterii este mutată înspre spate, iar plăcile de fixare sunt montate în spatele cabinei, de o parte și alta a șasiului. Este inclus un kit de pregătire electric – ELCRANE.
 

 

Frâne

EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează
performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode.
Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre
opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.

EBS mediu
Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici:
Retarder hidraulic
Retarder hidraulic pentru cutia de viteze AL306. Retarderul hidraulic compact, integrat este montat pe cutia de viteze și oferă o forță a cuplului de frânare de 1.490 Nm.
Ajutor la pornirea în rampă
Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului.
 
ESC (Comanda electronică de stabilitate)
Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți.
 

Lanț cinematic

Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.

Motoare

 

D8K

G9K320

Norme antipoluareEuro 6Euro 6

Număr de cilindri

6

6

Capacitate cilindrică

7,7 dm3

8,9 dm3

Cursă

135 mm

144,5 mm

Alezaj

110 mm

114 mm

Raport de compresie

17.5:1

12:01

Regim economic

1.000 – 1.700 rpm

1.200 – 1.700 rpm

Efect frână pe evacuare (2.800 rpm)

120 kW (2.800 rpm)

-

Efect frână pe compresie (2.800 rpm)

170 kW (2.800 rpm)

-

Filtre de ulei

1

2

Volum schimb ulei, incl. filtru

25,5 l

27,6 l

Volumul total al sistemului de răcire

17 l

12,4 l

 

Interval de schimb ulei
Până la 120.000 km sau o dată la doi ani cu VDS5.

Cerințe preliminare combustibil
EN 590 (norma UE) sulf max. 10 ppm.

Priză de putere montată pe motor
Raport 1:1, putere cuplu de 600 Nm în timpul rulării și al staționării.

Versiune cu alimentare cu biodiesel
Motorul D8K320 este disponibil și în versiunea cu alimentare cu biodiesel (B100), certificată Euro 6. Pentru informații referitoare la intervalele de service, contactați dealerul local Volvo.

 


Priză de putere montată pe motor

 Putere cupluRaport
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* putere cuplu în timpul rulării și staționării. Cu AT2412, cuplul maxim în timpul rulării = 150 Nm.

 

D8K – PUTERE/CUPLU

Putere netă conform: CE 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Putere maximă la 2.100 rpm

250 CP

Cuplu maxim la 900 – 1.700 rpm

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Putere maximă la 2.100 rpm

280 CP

Cuplu maxim la 950 – 1.700 rpm

1.050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Putere maximă la 2.100 rpm

320 CP

Cuplu maxim la 1.050 – 1.600 rpm

1.200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Putere maximă la 2.200 rpm

350 CP

Cuplu maxim la 1.200 – 1.600 rpm

1.400 Nm

 

G9K320 – PUTERE/CUPLU

Putere netă conform: CE 582/2011

 

G9K320

 

Putere maximă la 2.000–2.100 rpm

320 CP (239 kW)

Cuplu maxim la 1.300 – 1.400 rpm

1.356 Nm

 

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu retarder compact, priză de putere și radiator de ulei.

 

TipUltima treaptăCuplu motor (Nm)Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
AT2412GDirect240044

Cutii de viteze manuale

Cutiile de viteze manuale sunt servoasistate. Schimbătorul
de viteze scurt, integrat în panoul de bord,
este lipsit de vibrații, iar cursa manetei este scurtă și precisă.
Cutiile de viteze pot fi echipate cu o priză de putere.

 

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

 

 

Cutii de viteze automate

Transmisia automată prezintă un demaraj
excelent și schimbări uniforme ale treptelor de viteză, care acoperă întregul
interval de viteze. Cutia de viteze este acționată cu ajutorul butoanelor de pe
panoul de bord. Poate fi echipată cu o priză de putere.

 

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

AL306

6

1300

32

 

 

Punți spate

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

Reductor simplu

 

 

 

 

 

RSS1344E

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1344CSoloHipoid26001344

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

Reductor în butucul roții

 

 

 

 

 

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice cu dinți curbi

3550

13

70

RTH2180C

Tandem

Hipoid

1200

21

80

 

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1344CRTS2370ARSH1370FRTH2180DRS1344E
2.64:13.09:13.76:12.63:12.47:1
2.85:13.40:14.12:12.94:12.64:1
3.08:13.78:14.55:13.13:12.85:1
3.36:14.13:14.67:13.33:13.08:1
3.70:14.50:15.41:13.57:13.36:1
4.11:15.14:16.18:13.85:1 
4.63:15.67:17.21:14.17:1 
5.29:16.17:1   
6.17:1    

 

 

 

Combinații de lanț cinematic

 D8K250D8K280D8K320D8K350G9K320
Cutii de viteze     
AT2412G 
ZTO1006   
ZTO1109  
AL306
Punți cu reductor simplu     
RSS1344C
RSS1344E 
RTS2370A  
Punți cu reductor butuc     
RSH1370F
RTH2180D   

Prize de putere

Există mai multe alternative pentru priza de putere, dependentă sau nu de
ambreiaj, pentru acționarea diverselor
echipamente aflate la bord.

 

Montate pe motor

Montate pe cutia de viteze

PTER-DIN
Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTR-HF/FH/ZF
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTER1400
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTR-HP/PH/ZF
Cuplaj cu pompă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTER100
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTRD-D1D
Cuplaj cu pompă și cuplaj cu flanșă cu două ieșiri.

Cabină

Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra
solului și caracteristicile cabinei

 

 

 

Cabină de zi

Cabina de zi îi oferă șoferului un mediu de lucru confortabil și ergonomic. Înălțime interioară 1.605 de milimetri, lungime 1.600 de milimetri, lățime 2.300 de milimetri.

Cabina de dormit cu plafon coborât

Cabina de dormit de mici dimensiuni oferă spațiu suplimentar în care poate fi amplasat un pat pentru o persoană sau poate fi utilizat ca spațiu de birou cu compartimente de depozitare suplimentare. Înălțime interioară 1.605 de milimetri, lungime 2.000 de milimetri, lățime 2.300 de milimetri.

Cabină de dormit

Cabină de dormit cu pat pentru o persoană. Înălțime interioară 1.605 de milimetri, lungime 2.200 de milimetri, lățime 2.300 de milimetri.

 

Cabina cu acces coborât

Cabină cu acces coborât și spațiu pentru unu, până la trei pasageri cu centuri de siguranță. Înălțimea interioară este de 1.605 milimetri, lungimea de 2.200 de milimetri, iar lățimea este de 2.300 de milimetri. Cabina este disponibilă cu ușă pliantă pe partea pasagerului.

 

 

 

Suspensie cabină
Suspensie mecanică atât pe față, cât și pe spate: arcuri și amortizor. Suspensie pneumatică atât pe față, cât și pe spate: burdufuri de aer.
Încălzire cabină
Sistemul de încălzire a cabinei este disponibil în două variante: doar radiator cu comandă manuală sau sistem de aer condiționat și radiator cu comandă manuală. Este, de asemenea, disponibil un radiator de parcare de 2 kW, care poate fi configurat opțional.
Scaunul șoferului
Trei niveluri diferite de confort: Comfort, Standard și Economy. Toate cele trei oferă sisteme de ajustare pentru spătar, pe lungime, înălțime și pentru înclinația în față și tetiere integrate.
Spațiu de stocare interior
Interiorul cabinei prezintă numeroase compartimente de depozitare practice și ușor accesibile, pentru documente și obiecte personale. Există două spații de depozitare deasupra parbrizului, precum și patru compartimente DIN. Se pot configura opțional o serie de spații diferite de depozitare și cutii pe tunelul motorului, suport pentru scris și cârlige pentru agățat haine.
Scaunul pasagerului
Sunt disponibile trei niveluri diferite de confort: Standard, Economy sau Basic.
Claxoane
Sunt disponibile două tipuri suplimentare de claxoane, electrice sau pneumatice: fie două claxoane montate pe plafon, cu comandă pneumatică, fie un claxon electric sub capota din față.
Culorile cabinei
Sunt disponibile 300 de variante fixe. Pe lângă acestea, pot fi comandate culori suplimentare în Adaptările clientului.
Cușetă
Cușeta este disponibilă din două sau trei secțiuni și are o lățime de 580 sau 780 de milimetri. Este disponibilă opțional o bară de protecție pentru cușetă.
Volan
Volanul are un diametru de 460 sau 500 de milimetri, în funcție de configurația autocamionului și poate fi reglat pneumatic în poziția dorită.
Cabina cu acces coborât
Cabina FE cu acces coborât oferă un acces ușor datorită ușii cu deschidere la 90 de grade. Este disponibilă în două versiuni, fie cu podea plată, fie cu tunel pentru motor, vizibilitatea pentru șofer este excelentă și, desigur, deoarece este un Volvo – siguranța este pe primul loc.
Sistemul de climatizare
Sistemul de încălzire a cabinei este disponibil în două variante: doar radiator cu comandă manuală sau sistem de aer condiționat și radiator cu comandă manuală. Este, de asemenea, disponibil un radiator de parcare de 2 kW, care poate fi configurat opțional.
 
Trapă de plafon
Cabina este echipată cu o trapă de plafon care se poate deschide la 50 de milimetri. Aceasta este disponibilă în variantă din sticlă sau oțel. Trapa poate fi acționată manual sau electronic.
 
Tapițerie scaun
Material textil care oferă confort.
 
Tapițerie perete
Material textil care oferă confort.
 

Fișe de date

Descărcați fișele de date cu specificații în format PDF pentru Volvo FE utilizând următoarele linkuri.

Aveți întrebări?

Dealerul local Volvo Trucks are răspunsurile. Vizitați-l, contactați-l ori solicitați-i să vă facă o vizită.