TRUCKS

Modul în care o strategie optimă de încărcare poate extinde autonomia unui autocamion electric

| 3 min
Autocamioanele electrice deschid noi oportunități pentru reducerea poluării fonice și pentru un nivel de emisii zero. O bună planificare când vine vorba de rute, timpii șoferului și oportunitățile de încărcare menține un nivel ridicat de productivitate.
Încărcarea manuală a unui autocamion.
Printr-o bună planificare, un autocamion electric poate avea aceeași productivitate ca un autocamion obișnuit.

A ști de câtă energie aveți nevoie, dar și când și unde puteți reîncărca un vehicul sunt aspecte importante de luat în considerare atunci când vine vorba de planificarea rutei. Adoptând strategia de încărcare corectă, vehiculul dumneavoastră electric poate avea aceeași productivitate ca un autocamion obișnuit.

Unde puteți încărca astăzi un autocamion electric?

Inițial, majoritatea autocamioanelor electrice vor trebui să fie încărcate peste noapte la depozitul de bază. Utilizarea unui încărcător AC la bord (de 43 kW) va necesita aproximativ zece ore pentru a încărca complet bateria. Cu ajutorul unui încărcător DC (de max. 250 kW), această operațiune poate fi redusă la doar două ore. Dacă se utilizează surse de încărcare de mare putere, cel mai probabil va fi nevoie de perioade scurte de timp pentru a vă asigura că dispuneți de suficientă energie la bord pentru a finaliza livrarea.

Așadar, traseele cele mai ușor de parcurs cu un vehicul electric sunt cele care nu necesită consum mare de energie sau distanțe mari.

„De exemplu, dacă rulați vehicule de colectare a deșeurilor care funcționează doar câteva ore pe zi, la viteze reduse, atunci probabil că va fi suficient să le încărcați peste noapte”, spune Henrik Engdahl, Director pentru dezvoltarea afacerilor, Volvo Trucks. „Dar dacă activați în transportul regional, unde aveți distanțe mai mari de parcurs, atunci poate fi necesar să dispuneți de posibilități de încărcare pe traseu.”

De exemplu, dacă un autocamion face naveta în mod regulat între două depozite aflate pe o rază de 300 km, o stație de încărcare la fiecare depozit ar trebui să fie suficientă pentru a face posibilă funcționarea vehiculului electric 24/7. O configurație similară este testată în prezent de DHL. O altă opțiune pentru creșterea autonomiei unui autocamion electric este să combinați încărcarea de tip AD cu cea de tip DC. De exemplu, utilizând încărcarea de tip AC peste noapte și încărcarea DC în cursul zilei, când șoferul face oricum o pauză, un autocamion electric ar putea acoperi astfel distanțe mai lungi.  

 

Rețelele de încărcare extinse înseamnă mai multe oportunități de încărcare

Investițiile în infrastructura publică de încărcare – atât din sectorul public, cât și din sectorul privat – sunt în creștere.

 

 INFRASTRUCTURA DE ÎNCĂRCARE.

În următorii ani, tot mai multe stații de încărcare vor fi puse la dispoziția șoferilor de autocamioane. De asemenea, mai multe stații de încărcare vor fi instalate în zonele în care autocamioanele staționează frecvent – de exemplu, în punctele de încărcare și de oprire pentru autocamioane. În iulie 2021, Volvo Group și-a anunțat intenția de a face parte dintr-un joint venture care își propune să instaleze și să pună în funcțiune cel puțin 1700 de puncte de încărcare în termen de cinci ani.
 

„Încărcarea suplimentară este o soluție excelentă pentru extinderea autonomiei unui autocamion electric în cazul în care vehiculul trebuie să se oprească oricum – pentru încărcare, descărcare, pauză pentru șofer și așa mai departe – deoarece în felul acesta nu îi compromiteți productivitatea sau disponibilitatea”, spune Henrik.

 

În următorii ani, pe măsură ce tehnologia continuă să se perfecționeze pentru a permite o încărcare mai rapidă, iar stațiile de încărcare vor ajunge tot mai numeroase, integrarea oportunităților de încărcare în planificarea rutei va deveni mai ușoară.

Aceasta se referă la un alt articol pe care îl elaborăm în prezent pentru a oferi informații în detaliu, împreună cu Magnus Broback.

Articole aferente